رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی ۶۳ محکوم جرایم غیرعمد و بخشش ۲ محکوم قصاص در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دلها در کردکوی و گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای قضایی استان با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد ؛ ۶۳ محکوم جرایم غیرعمد آزاد و ۲ محکوم قصاص در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دلها در کردکوی و گنبدکاووس عفو خوردند.

وی افزود: مددجویانی که امروز با کمک خیران و استفاده از تخفیف های قانونی آزاد می شوند محکومان جرایم غیر عمد و مالی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی در زندان بودند.

آسیابی از تلاش دستگاه قضایی استان برای جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص با حضور خدام بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام هم خبر داد و گفت: در جلسه ای که به همین منظور در دادگستری استان برگزار شد، اولیای دم دو پرونده قصاص که در نوبت اجرا بود به حرمت سردار سلیمانی و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام، از اجرای حکم منصرف شدند و حق شرعی و قانونی خود را بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محکومان که اکنون مردی در آستانه ۵۰ سالگی است، سال ۹۳ در گنبدکاووس در پی یک جدال لفظی، نتوانست خشم خود را کنترل کند و متاسفانه سبب مرگ دوستش شد.

وی در ادامه گفت: محکوم دیگر هم جوان کردکویی است که سال ۹۷، مرتکب قتل شد و امروز با گذشت بزرگوارانه اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کاروان خدام رضوی در مدت سه روز حضور خود در استان در تعدادی از پرونده های قصاص پادرمیانی خواهند کرد و امیدواریم به برکت حضور این عزیزان، تعداد بیشتری پرونده به بخشش ختم شود.

آسیابی افزود: با بخشش امروز اولیای دم، تعداد محکومان قصاصی که امسال در گلستان، بخشیده شده اند به هجده تَن رسید.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا