رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال 150 زندانی مرد و 5 زندانی زن  که به علت ناتوانی در پرداخت نفقه ، دیه ، مهریه ، بدهکاران مالی و حوادث کارگاهی زندانی بودند ، آزاد شدند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال ۱۵۰ زندانی مرد و ۵ زندانی زن  که به علت ناتوانی در پرداخت نفقه ، دیه ، مهریه ، بدهکاران مالی و حوادث کارگاهی زندانی بودند ، آزاد شدند .

 

به گزارش گلستان رسا؛ هادی هاشمیان در جلسه امروز ستاد دیه گلستان اظهار کرد: بدهی این افراد ۶۱ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان ، شاکیان در اقدام خیرخواهانه از  ۴۳ میلیارد تومان از بدهی خود گذشتند و مابقی این پول نیز با کمک مردم ، خیرین  ، ستاد دیه و پرداخت وام ، تامین شد .

هاشمیان ادامه داد: خوشبختانه امسال از محل کمک های بنیاد مستضعفان هم  ۳ میلیارد تومان  به استان تخصیص داده شد که  ۸۲ نفر  از زندانیان آزاد شده امسال با این کمک ، به آغوش خانواده های شان بازگشتند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: در جلسه امروز ستاد دیه استان هم پرونده ۹ زندانی بررسی و مقدمات آزادی آنان فراهم شد .

هادی هاشمیان ادامه داد: هم اکنون ۱۹۰ زندانی جرایم غیرعمد و ناتوان از پرداخت بدهی و دیه در زندان های استان چشم به راه مردم نوع دوست برای آزادی هستند و  هم استانی ها می توانند با پرداخت مبالغ هرچند کم از حداقل هزار تومان از طریق شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷۰۱۷*۷۸۰*  و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۸۴۳۹  و یا شماره حساب ۰۱۰۶۰۰۲۹۷۵۰۰۵  به نام ستاد دیه استان در این کار خیر مشارکت کنند ./گلستان رسا