مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ واحد مسکونی در گرگان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا :مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در هفته دولت اظهار کرد:برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۴۰ هکتار زمین تامین شده است.
وی گفت :در همین زمینه دو تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان داریم که ۶۰ هکتار زمین از اراضی بنیاد مستضعفان در مرحله انتقال سند به راه و شهرسازی است.
وی افزود :این تفاهم نامه شهرستان کلاله را پوشش خواهد داد و در ۲۵ هکتار آن راه و شهرسازی و مابقی توسط هلدینگ‌های اقتصادی که زیرمجموعه بنیادمستضعفان هستند عملیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد.
ملک بیان کرد:در گنبدکاووس نیز ۱۰۰ هکتار زمین شناسایی شده که چندفقره از آن در مرحله انتقال سند است و می‌تواند ۱۲۵۰۰ نفر از متقاضیان در این شهر را پوشش دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در ۷ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت مجموع ثبت نامی‌ها در طرح ملی مسکن ۶۹ هزار نفر بوده که ۵۰ هزار نفر حائز شرایط بودند و همچنین از این تعداد ۲۰ هزار نفر در انتظار ادامه فرآیند طرح هستند که حدود ۷۳ درصد این متقاضیان تعیین تکلیف شدند و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز نزدیک به ۷۵ درصد واجدین شرایط تعیین تکلیف شده‌اند.

وی همچنین گفت : در یکسال اخیر ۱۱ هزار واحد مسکونی در درون محدوده شهری در قالب خودمالکی تعریف شده که ۳ هزار پرونده تشکیل و مرحله اول تسهیلات نیز پرداخت شده است.

ملک بیان کرد :حدود ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر شامل خودمالکی و دولتی در استان نیمه تمام است که بنا داریم در یک بازه زمانی مشخص این واحدها را فعال و به متقاضیان عرضه کنیم.

وی خاطر نشان کرد :۱۵۰۰ واحدمسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت قرار دارد و ۱۰۰ واحد آن تا پایان سال افتتاح می‌شود و عملیات احداث حدود ۸ هزار واحد مسکونی نیز در دو تا سه ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در پایان گفت : ۱۶ طرح و پروژه در حوزه راه و شهرسازی طی سال جاری افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا