رئیس پلیس فتای گلستان گفت: آگهی هایی که با ذکر «کار در منزل با مجوز پلیس فتا» بوده کلاهبرداری است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سرهنگ سعید تجری اظهارکرد: روند وقوع جرایم اینترنتی افزایشی است و جرم کلاهبرداری هم بیش از یک سوم جرائم سایبری را در استان گلستان به خود اختصاص داده و در این میان کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در برخی سایت‌ها، به دلیل عدم احراز هویت کاربران، بخش زیادی از این جرائم را شامل می‌شوند.

وی افزود: اخیراً افراد مالباخته از افرادی شکایت دارند که با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی تحت عنوان کار در منزل در سایت‌های درج آگهی و حتی شبکه‌های اجتماعی برای جلب اعتماد شهروندان در آگهی‌های خود از عنوان (تأییدیه از پلیس‌فتا) استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم در برخورد با این آگهی‌ها باید هوشیار بوده و به خاطر داشته باشند که پلیس فتا هیچ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی وغیره در بستر اینترنت صادر نمی‌کند و آگهی‌های تبلیغاتی که با درج کردن مجوز از پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت دارند؛ کلاهبرداری است.

تجری توصیه کرد: فضای مجازی با توجه به گستردگی که دارد افراد زیادی را درگیر خود کرده و چه بسا عده‌ای هم هستند که از ناآگاهی کاربران نهایت سو استفاده را می‌برند، لذا هموطنان به راحتی به افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، اعتماد نکنند و فریب ترفندهای کلاهبرداران را نخورند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا