سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از افتتاح دبیر خانه ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان خبر داد و گفت: این طرح در سه فاز اجرایی خواهد شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از افتتاح دبیر خانه ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان خبر داد و گفت: این طرح در سه فاز اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش گلستان رسا؛ سید عزیز موسوی در در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۵۴ هزار و ۶۰۰ شغل در کشور با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور ایجاد می شود.

وی گفت:  در استان گلستان با اجرای طرح فوق دو هزار و ۳۰۰ شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

وی توضیح داد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی  در سال ۹۶ آغاز شد که متولی آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در امتداد این طرح می باشد.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ در ۲۴ استان کشور ۶ هزار و ۲۰۰ اشتغال برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده بود که تعهد اشتغال استان در این طرح ۲۰۰ نفر بود.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی آغاز شد افزود: با توجه به تجربه ای که جهاد دانشگاهی در سال های گذشته به دست آورده است، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در سه فاز اجرا می کنیم.

موسوی بیان داشت: از یکم تا هفتم مهر علاقمندان و پیشران ها می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir در این طرح ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: ۱۰ هزار فرم را برای دو هزار و ۳۰۰ شغل تهیه شده است.

وی در خصوص نحوه اجرای فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توضیح داد: پیش بینی شده است در فاز دوم این طرح افراد آموزش دیده و توانمند سازی صورت بگیرد .

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان همچنین افزود: در ادامه پیشران های استانی شناسایی و با ارتقای سطح پیشران ها برای پایداری بازار و اشتغال ایجاد شده در این طرح اقدامات لازم صورت میگیرد./گلستان رسا