‌مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه گلستان: در سال آینده فاز اول پروژه فیبر نوری که با سرمایه‌گذاری 100میلیارد برآورد شده است اجرا میشود

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ غلامعلی شهمرادی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: ۱۷۷ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی هفته دولت تا دهه فجر در استان گلستان افتتاح شد که گستردگی آن در تمام شهرستان ها وجود داشت.

وی افزود: توسعه پورت های پر سرعت خانگی، فیبر رسانی و تقویت و بهینه سازی شبکه انتقال از جمله پروژه های این ایام بود.

وی گفت: مصرف کننده ۴۵ درصد زیر ساخت های مخابراتی شرکت های خصوصی هستند.

وی گفت: مهمترین و کلیدی ترین اقدام مخابرات گذر از شبکه های مسی به شبکه های فیبر نوری است که در حال انجام بوده که اخیرا شتاب بیشتری گرفته است.
وی بیان کرد: بنا داریم امکان دسترسی تمام مشترکان را به اینترنت پرسرعت در بستر فیبر نوری فراهم کنیم.

شهمرادی گفت: در حال حاضر سه هزار کیلومتر فیبر نوری در سطح استان وجود دارد که ۸۰۰ کیلومتر آن درون شهری، ۶۰۰ کیلومتر برای اتصال شهرهای استان و هزار و ۶۰۰ کیلومتر در روستاها است.

مدیر عامل شرکت مخابرات گلستان بیان کرد: برای افزایش دسترسی شهری به بستر فیبر نوری سرعت این اقدام را افزایش داده ایم تا به دسترسی تمام فیبر برسیم.

شهمرادی تصریح کرد: شبکه مسی محدودیت های فراوانی دارد به عنوان مثال در این شبکه نمی توان در مسافت های مختلف همه سرعت ها را پوشش داد و مکالمه هم روی این بستر حداکثر تا چهار کیلومتر را پوشش می دهد ضمن اینکه با گذشت زمان عمر شبکه مسی کاهش پیدا می کند اما در شبکه فیبر نوری هیچکدام از این محدودیت ها وجود ندارد و سرعت های بالای ۲۰۰ مگابایت را می توانیم به مشترکان ارائه کنیم.

وی گفت :در سال آینده فاز اول پروژه فیبر نوری که با سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد برآورد شده است اجرا میشود.

وی یادآور شد :اگر شرکت یا اپراتوری همین حجم کار را انجام دهد ۳برابر این مبلغ باید صرف کند به این دلیل که مخابرات زیر ساختها این کار را دارد و فقط کافی است انشعابات را متصل کند ولی یک شرکت باید از ابتدا مراحل و زیر ساخت ها را انجام و چندین برابر باید هزینه کند.
وی تصریح کرد:فاز اول ۱۱۵کیلومتر است و پیمانکار محدودیت متراژ ندارد ودر تلاش هستیم تا خردادماه سال آینده به لحاظ اجرایی به اتمام برسد .

شهمرادی بیان کرد:ضمنا فازهای بعدی این پروژه در دست بررسی است وبلافاصله بعد از اتمام فاز اول ،فازهای بعدی اجرا شود.
شهمرادی گفت :این پروژه حجم سرمایه‌داری کلانی را در بر میگیرد و ما با نگاه اقتصادی به این قضیه نگاه نمی‌کنیم چون برای ما صرف اقتصادی ندارد و نگاه ما بهره وری برای چند سال آینده است و از پروژه های مهم و موثر می‌باشد.

وی تصریح کرد : در دوران کرونا با اعمال ترافیک ۳ برابری به شبکه و حجم مصرف اینترنت به همین میزان مسلما می‌بایستی برای این حجم ۳ برابر منابع داشته باشیم.
وی افزود : در طراحی شبکه ها نهایت ۵۰ درصد ظرفیت مازاد پیش بینی میشودو اگر بلافاصله سرمایه‌گذاری جدید انجام نمیشد شرایط را به خوبی و با کیفیت بالا کنترل کرد و اگر زیر ساختها قوی نبود این امر ممکن نبود و مخابرات توانست در این دوران خوش بدرخشد .

شهمرادی در پایان گفت :این مراحل از مواردی است که پنهان است و به چشم نمی آید ما به عنوان شرکت های خدمات رسان در اوضاع کرونا خدمات ارزنده ای ارایه دادیم .

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا