استاندار گلستان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مراسم سوگواری ایام محرم در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی محمد زنگانه صبح روز شنبه ۸ مرداد در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، با بیان اینکه روند بیماری افزایشی است و باید مراقبت کنیم غافلگیر نشویم و به شدت از عادی انگاری پرهیز کنیم اظهار کرد: عزاداری ها براساس مصوبه ستاد کرونا در شهرهای قرمز با ظرفیت ۳۰ درصد، شهرهای نارنجی با ظرفیت ۵۰ درصد و شهرهای زرد با ظرفیت ۷۰ درصد فضا برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پروتکل ها به هیئت های مذهبی باید به صورت مشخص ابلاغ شود، تصریح کرد: اگر پروتکل ها رعایت نشود و افراد جان مردم را نادیده بگیرند باید مراسم تعطیل شود.

زنگانه خاطرنشان کرد: کلیه همیاران سلامت با همکاری اوقاف در ابتدای حضور در مراسم به عزاداران ماسک ارائه کنند تا افراد بدون ماسک وارد مراسم نشوند .

استاندار گلستان با بیان اینکه واکسیناسیون به عنوان اولویت محسوب میشود و باید چه در زمینه اطلاع رسانی و چه در زمینه اجرا، کار جهادی انجام شود به طوری که بتوانیم هر هفته ۵ درصد اجرای دوز یادآور را ارتقا دهیم، گفت: انجام دوز اول باید به بالای ۹۸ درصد، دوز دوم به بالای ۹۰ درصد و دوز سوم به بالای ۵۰ درصد برسد.

وی افزود: انجام واکسیناسیون باید مرکز به مرکز و روستا به روستا پایش شود و جاهایی که عقب هستند را در سطح شهرستان ارتقا داده و از اقدامات شایسته در هر مرکز یا هر روستا که موجب ارتقاء قابل توجه باشد، تقدیر شود.

زنگانه تأکید کرد: هیچ کارمندی بدون انجام واکسیناسیون حق حضور در محل کار را ندارد و حراست ها باید مانع حضور آن ها شوند .

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل ها نیز باید افزایش یابد و تخلفات اعلام شود تا متخلفین توسط دستگاه‌های نظارتی مجازات شوند، اظهار کرد: اطلاع رسانی مناسب از طریق کانالها و صفحات مجازی در حوزه واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها با جدیت انجام شود.

زنگانه تصریح کرد: بدون فوت وقت باید تکلیف پرونده های شهدای سلامت ظرف مدت دو هفته مشخص شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا