به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمدتقی قزلسفلو، فرماندارمینودشت در قرارگاه شهید همدانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد :در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب، استقرار دولت خدمتگزار است و همه وظیفه داریم در جهت تقویت این دولت جهادی و انقلابی و صیانت از آن کمک کنیم چون مردم […]

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمدتقی قزلسفلو، فرماندارمینودشت در قرارگاه شهید همدانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد :در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب، استقرار دولت خدمتگزار است و همه وظیفه داریم در جهت تقویت این دولت جهادی و انقلابی و صیانت از آن کمک کنیم چون مردم برای گره گشایی و حل مشکلات به این دولت امید بسته‌اند.

وی افزود؛مینودشت از شهرستان‌های زیبای گلستان است و در موقعیتی استراتژیک و در کنار جاده بین المللی واقع شده است.

قزلسفلو  در رابطه با  ظرفیت‌های خوب مینودشت بیان کرد : در زمینه‌های تاریخی وبقاع متبرکه متعددی داریم که شرایط خوبی برای جذب گردشگر دارند‌و  ۱۷ واحد بومگردی در این شهرستان فعال است وعلاوه براین در زمینه‌های کشاورزی، باغداری، نوغانداری و سایت‌های پروازی هم فعالیتهای چشمگیری داریم .

وی بیان کرد :در سفر اسفندماه سال ۱۴۰۰ به استان در حوزه پروژه‌های عمرانی ۱۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار و همچنین در بخش تسهیلات ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و قرض الحسنه برای شهرستان مینودشت تصویب شد.

فرماندارمینودشت تاکید کرد: مهمترین پروژه که در سفر مورد توجه قرار گرفت سد نرماب بود که برای تکمیل آن بیش از ۲ هزار میلیاردتومان اعتبار اعلام‌ نیاز شد که دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سه سال پیش یینی کرد.

وی اضافه کرد :۵ روستا با ۱۱۰۰ خانوار و حدود ۵ هزار نفر جمعیت در مخزن سد واقع شده‌اند که باید به مکان جدید انتقال داده شوند.

وی تصریح کرد :در سفر اخیر وزیر اقتصاد قرار شد از محل تهاتر نفت ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار به این پروژه اختصاص داده شود.با بهره‌برداری از سد نرماب ۵۵۰ هزار نفر در شرق و ۲۴ هزار هکتار از اراضی پایین‌دست آبیاری خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد:در قالب بزرگراه بهشهر-گرگان- خراسان شمالی در محدوده مینودشت ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سفر پیش بینی شده است.

قزلسفلو گفت:برای تکمیل و بهسازی بافت باارزش روستای قلعه‌قافه پایین ۸ میلیاردتومان و برای ساسنگ ۵.۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی از اختصاص اعتبار۷میلیاری  به طرح های آبخیز داری،سالن سه طبقه ورزشی و چمن مصنوعی، لایروبی آببندان قره چشمه، سامانه‌های نوین آبیاری، گیاهان دارویی این شهرستان گفت .
قزلسفلو خاطر نشان کرد: تسهیلات بانکی ۱۴۲.۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، ۱۲۹.۶ میلیاردتومان در بخش صنعت و ۱۵۲.۸ میلیارد تومان برای بخش خدمات پیش بینی شده است.

وی افزود :مدرسه نیکان با ۹ میلیاردتومان، زمین چمن مصنوعی با ۷.۱ میلیارد تومان، بهسازی آسفالت قطعه دوم محور قلعه قافه به وامنان با ۳ میلیارد تومان، پروژه سیم به کابل دوزین با ۱.۲ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.
فرماندار مینودشت همچنین گفت :عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی امام  رضا (ع) در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با پیش بینی اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی کلنگ‌زنی می‌شود.
وی یادآور شد :در بخش تولید و پرورش گیاهان گوشتی با ۱۳ میلیاردتومان و اشتغالزایی ۱۰ نفر، واحد جمع‌آوری و بازیافت ضایعات با ۹ میلیاردتومان اعتبار واشتغالزایی ۹ نفر و بازارچه صنایع دستی با ۷ میلیاردتومان بااشتغال ۱۵ نفر افتتاح می‌شود.

در سفر اخیر وزیر اقتصاد به شهرستان مینودشت ۵ دستور ویژه گرفته شد. ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سد نرماب از محل تهاتر نفت پیش‌بینی شد. معدن زغال سنگ تخت که ۴۰۰ نفر مشغول کار هستند اما ارزش افزوده نصیب استان دیگر می شود با دستور وزیر اقتصاد قرار شد این ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های مینودشت برگردد.

وی در رابطه با اینکه مینودشت قطب نوغانداری کشور است اما پیله تر در استان‌های دیگر فرآوری می‌شود بیان کرد : قرار است که یک کارخانه ریسندگی برای تبدیل پیله تر به نخ و پارچه ایجاد شود.

فرماندار گفت :در حوزه گردشگری ورزشی ۵ سایت پروازی پاراگلایدر در شهرستان داریم از جمله سایت ترسه که شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد و می توانیم میزبان مسابقات ملی و بین المللی باشیم.

محمدتقی قزلسفلو، فرماندار مینودشت در پایان گفت :
در خروجی مینودشت و ورودی به گالیکش، یک هتل نیمه‌کاره داریم که ۶۰ درصد کار انجام شده و ۸۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و برای مشکل اعتباری آن با وزیر اقتصاد رایزنی شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا