استاندار گلستان گفت: در هفته دولت سال جاری ۳ هزار و ۲۱۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۰۸۶ نفر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی محمد زنگانه در قرارگاه خبری شهید همدانی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری ۳ هزار و ۲۱۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۰۸۶ نفر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی گفت: تعداد طرح‌های قابل افتتاح ۲ هزار و ۸۴۰ طرح یا پروژه و باقی آن آغاز عملیات اجرایی خواهد بود.

وی افزود: دولت در سفر رییس جمهور مصوبات خوبی داشت و گام بلندی برای توسعه استان برداشت که کمک کننده رسیدن به چشم‌انداز توسعه گلستان است.
زنگانه گفت: مصوبات دولت در گلستان بی سابقه بوده و بیشترین مصوبات دولت سیزدهم در بین‌ استان‌های دیگر بوده است که به طور قطع گلستان را به سمت توسعه بی‌سابقه حرکت خواهد داد.

استاندار گلستان بیان داشت: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و این اقدام بسیار ارزشمند است چون سرمایه ارزشمندی که ۲۰ سال در قالب پروژه متوقف شده باید تکمیل شود.
وی با اشاره به سفر هیات رسمی و تجاری جمهوری تاتارستان گفت: به دلیل شرایط تحریمی ، جمهوری تاتارستان مقرر شد شرکت مشترکی ایجاد شود تا بتوانیم با استفاده از راه اندازی کریدور شمال به جنوب از محور اینچه برون این مبادلات افزایش یابد.
وی تصریح کرد: باید ارتباطات بین المللی را گسترش دهیم و اتاق تعاون و اتاق بازرگانی به شدت پیگیر هستند و در همین راستا از طریق مرز اینچه برون تبادلات تجاری داشته باشیم و تلاش ما تبادل سریع در انعقاد تفاهم نامه های مشترک است.
به گفته زنگانه یکی از مزیت های برتر گلستان، گردشگری است که باید از آن بهره برد و تورهای متقابل با دیگر کشورها داشته باشیم.
وی گفت: تلاش ما بر این است استان گلستان را از شرایط نامناسب خارج کنیم و در آخرین گزارش سرانه تولید ما نصف میانگین کشوری است.
وی اضافه کرد: این زیبنده استان گلستان نیست و چشم انداز ما این است تا افق ۱۴۰۴ سرانه تولید را به میانگین کشوری برسانیم.
زنگانه افزود: مفهوم این چشم انداز این است که تولید ناخالص ما به ۱۱۲ همت یعنی دو برابر وضعیت فعلی برسانیم و باید ۲۲۴ همت سرمایه‌گذاری کنیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا