فرماندار گرگان با اشاره به انتقاداتی که در خصوص افزایش عوارض ساخت و ساز در شهر گرگان وجود دارد، گفت: اینگونه تصمیمات باید کارشناسی شده باشد و منجر به رکود ساخت و سازها در شهر نشود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ عیسی پایین‌محلی فرماندار گرگان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ساخت و ساز در شهر گرگان که با حضور دکتر علیقلی‌زاده، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان و نمایندگانی از شهرداری گرگان برگزار شد، با اشاره به انتقاداتی که انبوه‌سازان نسبت به افزایش عوارض ساخت و ساز دارند، اظهار کرد: در این زمینه نقدها و گلایه‌هایی وجود دارد که باید در جلسات کارشناسی آنها را بررسی و برطرف کنیم.
وی افزود : لایحه افزایش عوارض ساخت و ساز برای سال ۱۴۰۱ در کمیته انطباق به تصویب رسیده است و امکان تغییر یا اصلاح و رفع آن وجود ندارد.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: اگر افزایش عوارض منجر به رکود بخش مسکن، کاهش درآمدهای شهرداری، افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم شده است باید راهکاری قانونی ولو اگر سخت و طولانی هم باشد، پیگیری کنیم.

پایین‌محلی ادامه داد: از سوی دیگر اگر این تسهیل‌گری برای فعالیت انبوه‌سازان انجام نشود به مرور سبب خروج سرمایه از شهر و استان خواهد شد که مطمئناً کسی با آن موافق نیست.

فرماندار گرگان در پایان گفت : برای بررسی بیشتر و پیدا کردن راهکاری قانونی برای برطرف کردن چالش‌های پیش رو، یک بازه زمانی ۱۵ روزه تعیین شد تا براساس آیتم‌های مختلفی مانند قیمت زمین، قیمت ساخت، قیمت فروش، سود دوران مشارکت و… بتوانیم به یک جمع‌بندی کارشناسی برسیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا