استاندار گلستان ضمن بیان اینکه بافت تاریخی گرگان ظرفیتی برای توسعه گردشگری گلستان است گفت: 14 واحد مسکونی در بافت گرگان مجموعه گردشگری و اقامتی میشوند.

استاندار گلستان ضمن بیان اینکه بافت تاریخی گرگان ظرفیتی برای توسعه گردشگری گلستان است گفت: ۱۴ واحد مسکونی در بافت گرگان مجموعه گردشگری و اقامتی میشوند.

به گزارش گلستان رسا؛ هادی حق شناس در بازدید از مجوعه های میراث فرهنگی، کاوش های باستان شناسی و مرمت ابنیه های تاریخی در بافت تاریخی گرگان، تصریح کرد: اگرچه در شرایط شیوع ویروس کرونا قرار داریم اما امیدواریم به زودی این شرایط رفع شود و شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

وی افزود: امروز گردشگران علاقه خاصی به طبیعت گردی و حضور در بافت های تاریخی دارند که مهیا ساختن این فضا در بافت تاریخی گرگان می تواند موجب رشد و توسعه صنعت گردشگری در گاستان شود.

استاندار گلستان یادآور شد: ۱۴ واحد مسکونی در بافت گرگان در حال تبدیل به مجموعه های گردشگری و اقامتی هستند که با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی و تسهیلات ۸ میلیارد تومانی در حال ایجاد می باشند و با حداقل ۶۰ اتاق و ۱۲۰ تخت به گردشگران خدمت رسانی خواهند کرد.

حق شناس در بازدید از کاوش های باستان شناسی در بافت تاریخی گرگان گفت: کاوش های باستان شناسی از منظر هویتی و تاریخی ارزشمند هستند و محفاظت از آثار کشف شده وظیفه ملی است.

استاندار گلستان ضمن بازدید از ۲ واحد مسکونی در حال مرمت در بافت تاریخی گرگان خاطر نشان کرد: خانه های قدیمی و ابنیه های تاریخی از نظر تاریخی و گردشگری حائز اهمیت هستند و یقیناً همکاری لازم جهت ارائه تسهیلات به این واحد ها در مسیر مرمت صورت می گیرد تا هرچه زودتر این واحد ها به بهره برداری برسند.

لازم به ذکر است دو شهر گرگان و گمیشان در استان گلستان دارای بافت تاریخی با ارزش هستند.