استاندار گلستان گفت: تالارهای عروسی در شهرهای زرد با رعایت پروتکل ها امکان فعالیت دارند اما با هرگونه برگزاری مراسمات عروسی در منازل برخورد خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: تالارهای عروسی در شهرهای زرد با رعایت پروتکل ها امکان فعالیت دارند اما با هرگونه برگزاری مراسمات عروسی در منازل برخورد خواهد شد.

 

به گزارش گلستان رسا؛ هادی حق شناس امروز شنبه ۱۳ دی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: امتحانات پایان ترم مدارس برای دانش آموزان به جز دانش آموزان پایه ۱۲ بصورت مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۹۲ کودک استثنایی در گلستان مشغول به تحصیل هستند و از این میان ۶۴۹ نفر دسترسی الکترونیکی ندارند ، افزود: برای ۹۸ دانش آموز استثنایی که دسترسی به امکانات الکترونیک ندارند و امکان آموزش به آنان از طریق درسنامه وجود ندارد در ۳۱ نقطه استان کلاس های حداکثر ۲ نفره برگزار خواهد شد و همچنین با نظارت شبکه بهداشت از خانواده های آنان نیز بواسطه طرح شهید سلیمانی حمایت خواهد شد.

استاندار گلستان با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح آرامستان های استان گفت: در تمام شهرهای استان فوتی های ناشی از کرونا از بیمارستان مستقیماً به دفن منتقل می شوند.

حق شناس یادآور شد: با توجه به وضعیت نارنجی و قرمز شهرهای استان مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی و منع تردد در شهرهای غربی استان باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تالارهای عروسی در شهرهای زرد با رعایت پروتکل ها امکان فعالیت دارند اما با هرگونه برگزاری مراسمات عروسی در منازل برخورد خواهد شد.

وی  با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: خوشبختانه سیر نزولی ابتلا و فوت ناشی از کرونا در گلستان ادامه دارد بگونه ای که ۱۰ شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند و ۴ شهرستان وضعیت نارنجی نیز به سمت وضعیت زرد در حرکت هستند.

استاندار گلستان ضمن تقدیر از تلاش های کادر درمانی استان ، گفت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار در icu و از این تعداد ۳۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و ۸ گلستانی نیز در شبانه روز گذشته فوت شده اند.