سرپرست گاز گلستان گفت: مشترکینی که درطی ماه ،مصرف گازآنها تا سقف ۲۰۰ متر مکعب باشد از بخشودگی ۱۰۰ درصد گاز بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست گاز گلستان گفت: مشترکینی که درطی ماه ،مصرف گازآنها تا سقف ۲۰۰ متر مکعب باشد از بخشودگی ۱۰۰ درصد گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

به گزارش گلستان رسا؛ علی طالبی اظهار کرد:با توجه به ابلاغیه هیئت محترم وزیران برای مشترکینی که الگوی مصرف را در اقلیم گلستان با مصرف کمتر از ۲۰۰ مترمکعب در ماه رعایت بکنند در کل گازبهای آنها بخشودگی اعمال شده و رایگان می شودکه این دسته از مشترکین در استان معادل  ۳۰ درصد کل مشترکین را در بر می‌گیرد.

وی افزود:برای سایر مشترکینی که از این الگو بالاتر بروند اگر در مقایسه با زمستان سال قبل ماهانه معادل ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در قبوض آنها نیز ۱۵ درصد تخفیف لحاظ می شود.

طالبی  در خصوص مشترکین پر مصرف نیز گفت: برای این دسته از مشترکین که مصرف گاز آنها بالا بوده و الگو را رعایت نمی‌کنند شش ماه مهلت تعیین  می‌شود تا سیستم و الگو و رفتار مصرف و تجهیزات گاز سوز خود را اصلاح کنند تا در این دامنه قرار بگیرند وگرنه مشمول جریمه می شود.

وی همچنین به بیان چند راهکار مهم خانگی در راستای کاهش مصرف انرژی مشترکین  در ایام سرد سال پرداخت که از جمله آنها میتوان به پوشیدن لباس بیشتر در خانه، نگذاشتن ظروف کوچک روی شعله بزرگ اجاق گاز، بستن در اتاق خواب های کم رفت و آمد، استفاده حداکثری از نور وگرمای خورشید، بررسی شوفاژخانه و دودکش برای نداشتن نشتی ، عایق بندی لوله ها و پنجره ها و موارد مرتبط دیگر اشاره کرد.

سرپرست شرکت گاز استان گلستان در خاتمه اظهار داشت: انشاا… با مصرف بهینه  هم بتوانیم به سبد اقتصاد خانوار کمک کرده و هم بتوانیم در شرایط پیک مصرف با رعایت موارد فوق  و انجام صرفه جویی بتوانیم  مصرف گاز خود را به نحو مطلوبی مدیریت نماییم.