رئیس کل دادگستری گلستان از نظارت بر کارخانه های خریدار چوب به منظور پیشگیری از قطع غیرقانونی درختان جنگلهای هیرکانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: همه مراکز خریدار چوب در استان نظارت و پایش می شود تا کسانی که اقدام به فروش چوب های قطع شده از جنگلهای استان می کنند، شناسایی و زود دستگیر شوند.
آسیابی افزود: منابع طبیعی استان هم مکلف شده نظارت های خود بر پروانه بهره برداری از جنگلها بیشتر کند تا از قطع غیرقانونی درختان جلوگیری شود .
رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش سرعت رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های قاچاق چوب هم خبر داد

و گفت: پرونده های مربوط به قاچاق چوب چه در دادگاه ها ، چه در دادسراها و یا تعزیرات باید یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید باید علت آن مکتوب اعلام شود .
این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت: پرونده های قاچاق چوب که وصف حرفه ای یا سازمان یافته داشته باشند باید به جای تعزیرات به دادگستری سوق داده شود تا برخورد قاطع تری صورت گیرد.
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود بار دیگر بر تلاش دستگاه های متولی در زمینه پیشگیری از بروز اتش در جنگلها و مراتع استان تاکید کرد و گفت: متولیان امر باید نظارت کنند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای پیشگیری و پیش بینی آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان را تدارک ببینند تا در صورت وقوع آتش سوزی، بلافاصله وارد عمل شوند و آتش را خاموش کنند.
حیدر آسیابی افزود: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در شرکت های دانش بنیان استان برای سیستم های نظارت و پایش هوشمند جنگلها وجود دارد و امیدواریم از این فناوری های نوین بهره برده شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا