مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان گفت: از ۲۷ اردیبهشت تا هفته دولت ۱۰۰ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ غلامعلی شهمرادی در قرارگاه خبری شهید همدانی و در جمع رسانه ها اظهار کرد: از ۲۷ اردیبهشت تا هفته دولت ۱۰۰ پروژه مخابراتی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری می رسد و این پروژه ها در همه جغرافیای استان گلستان با تمرکز نقاط روستایی تدارک دیده شده است.
وی افزود: به منظور تکمیل پوشش همراه و ارتقاء کیفیت و سرعت اینترنت که جزو مطالبات مردم است، ارتقاء تکنولوژی موجود به ویژه در نقاط روستایی است.
وی تصریح کرد: بحث توسعه فیبر نوری از پروژه های کلیدی دیگری است که در استان به شمار می رود و کابل های مسی تمام خانه ها به مخابرات مرتبط هستند.
وی بیان داشت: طول عمر این کابل ها در کیفیت تاثیرگذار است و در تلاش هستیم که این کابل های مسی را با فیبر نوری جایگزین کنیم.
وی گفت: مخابرات کار بسیار جهادی را شروع کرده است و پروژه ای تحت عنوان نجماع که هدف آن توسعه فیبر نوری است را دنبال می کنیم و انتخاب پیمانکاران را استارت زدیم و با شروع پروژه تحول عظیمی را در شهرهای استان شاهد خواهیم بود و هدف ما رساندن فیبر به خانه های مشترکان است.
شهمرادی بیان داشت: مصرف اینترنت گلستان از متوسط کشوری بالاتر است، این یک فرصتی برای مخابرات به شمار می رود و برای اینکه این مصرف بالا را پوشش دهیم باید شبکه امکان پوشش اینترنت مصرفی استان را داشته باشد و برای این منظور باید پهنای باند خود را افزایش دهیم تا مردم در زمان مصرف اینترنت از کیفیت و شبکه مطلوب برخوردار باشند.
به گفته وی توسعه پورت های پرسرعت اینترنت از دیگر اقدامات ما در استان است تا بتوانند مشترکان ما سرویس وی.دی.اس.ال و ای.دی.اس.ال را دریافت کردند.
وی تاکید کرد: در سرویس وی.دی.اس.ال حداقل سه برابر سرویس ای.دی.اس.ال سرعت اینترنت دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان گفت: مخابرات یکی از بازیگران تامین زیرساخت است و به دلیل ترکیب سهامداران ما نگاه ما همچنان دولتی است و به دنبال خدمت رسانی به مردم هستیم و پروژه های مختلفی که در استان به بهره برداری می رسد شاید صرفه اقتصادی خاصی نداشته باشد ولی در تلاش هستیم که خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کنیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا