مدیرکل صنعت، معدن گلستان از بهره برداری ۴۱ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردتومان و اشتغال ۷۰۰ نفر در هفته دولت خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ درویش‌علی حسن‌زاده، مدیرکل صنعت، معدن گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد :در یکسال گذشته ۴۲ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۳۵۲ نفر در استان احیا شده است.در زمینه صدور جواز تاسیس در حوزه صنعت معدن ۵۰۲ مجوز با اشتغال ۱۲۲۰۰ نفر صادر شد که نسبت به سال قبل آن ۱۲۰ درصد رشد یافته است.
وی افزود :کارخانه ریسندگی در علی‌آباد با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان، کارگاه تولیدی روکش ام دی اف با بیش از ۴۳ میلیارد تومان در بندرگز و واحد تولید کامپوند و گرانول پلیمری با ۴۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از پروژه‌های مهم قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی یادآور شد؛از محل گمرکات استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۸ میلیون دلار صادرات داشتیم که از نظر ارزش دلاری شاهد رشد ۶۱ درصدی هستیم و کل صادرات استان از سایر گمرکات  ۲۲۷ میلیون دلار بوده که از نظر دلاری ۵۲ درصد رشد داشته است.

حسن زاده در ادامه بیان کرد:تعداد کشورهای هدف صادراتی استان تا پایان تیرماه پارسال ۲۵ کشور بود که اکنون به ۳۰ کشور رسیده است و در حوزه صدور پروانه‌های بهره‌برداری ۱۴۰ پروانه با ۱۹۴۰ اشتغالزایی و سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

وی بیان کرد :یکی از ماموریت‌های ما در حوزه مشاغل خانگی است که بااعتبار  ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ،۷۰رشته کاری پرونده تشکیل شد که ۵۰ درصد سهم مشاغل خانگی استان را شامل می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد ؛در حوزه رشد ۸ درصدی که از آذرماه پارسال تکلیف شد ۲۳ طرح با ۸۲۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی و اشتغالزایی ۵۷۰ نفر احیا شد.

مدیر کل صنعت و معدن گفت :در سفر دولت برای  شرکت شهرک‌های صنعتی ۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت  توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز مصوب شد که در حال جذب سرمایه‌گذاری است.
وی در راستای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بیان کرد:در بحث‌های نظارتی نقش‌آفرینی کردیم و طی یکسال گذشته ۳۳ هزار مورد بازرسی داشتیم که ۸۸ درصد رشد داشتین ودر این مدت ۳۱۴۴ مورد پرونده با ۳۲۹۳ میلیارد ریال جریمه تشکیل شد که به تعزیرات ارسال کردیم.
مدیرکل صنعت، معدن گلستان در پایان گفت :در سال گذشته سهم اشتغال حوزه صنعت، معدن و تجارت ۱۰ هزار نفر بود که ۱۰۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردیم‌ و ۳۴‌.۵ درصد کل اشتغال استان را شامل می‌شد وسهم امسال ما ۱۰ هزار نفر است که تا الان ۳ هزار نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا