محمد برزعلی رئیس جهادکشاورزی گلستان گفت:۳۰ پروژه عمرانی،تولیدی،اقتصادی در حوزه های مرتبط با جهاد کشاورزی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمد برزعلی رئیس جهاد کشاورزی گلستان در هفته دولت اظهار کرد؛ ۳۰ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی در حوزه‌های مرتبط با جهادکشاورزی امسال به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۲۱پروژه عمرانی و ۹ پروژه تولیدی و اشتغالزا است.
وی گفت : با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۱۴۸نفر شغل ایجاد می‌شود.

برزعلی افزود:از ابتدای امسال تا کنون ۲۲۰۰ فرصت شغلی در حوزه کشاورزی استان ایجاد شده و سعی ما براین است تا برنامه ایجاد ۵ هزار شغل را محقق کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی گفت :گلستان در زمینه تولیدات استراتژیک از جمله گندم جزو رتبه‌های برتر در کشور است و سال گذشته در ۳۷۶ هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شد که حدود یک میلیون و ۵۰ هزارتن محصول از آن برداشت شده است.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت سیزدهم بالغ بر ۷۵۶ هزار و ۸۹۱ تن محصول به صورت تضمینی خریداری شد در حالی که این میزان در سال گذشته ۴۴۹ هزار و ۷۷۳ تن بود.

برزعلی رئیس جهادکشاورزی گلستان در پایان گفت :یکی از برنامه‌های ما در حوزه جهادکشاورزی شناسایی طرح‌هایی است که بلاتکلیف مانده و تلاش ما این است با همراهی سایر مجموعه‌ها، سرنوشت این پروژه‌ها را تعیین کنیم و با رفع موانع، آنها را به انجام برسانیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا