رئیس کل دادگستری گلستان از صدور سند بیش از ۲۱ هزار هکتار از سواحل دریای خزر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا :حیدر آسیابی روز دوشنبه ۱۴شهریور در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهار کرد : ۹۰ درصد زمین های ساحلی و ۹۵ درصد اراضی حریم ۶۰ متر دریا به نام دولت سند زده شد .

آسیابی افزود: پیگیری برای صدور سند بقیه این اراضی ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان با قدردانی از تلاش های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: با پیگیری و تلاش شبانه روزی اداره ثبت استان ، پارسال در زمینه کاداستر اراضی ملی رتبه دوم کشور را کسب کرد .

حیدر آسیابی با اشاره به آغاز طرح صدور سند تک برگی زمین های کشاورزی در استان از کشاورزان خواست: هر چه زودتر برای درخواست صدور سند تک برگی به اداره ای ثبت اسناد مراجعه کنند.

این مقام ارشد قوه قضاییه در استان گلستان در ادامه این جلسه از فعال شدن شورای حفظ حقوق بیت المال در همه حوزه های قضایی استان خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا در شهرستان ها ، رسیدگی به موارد مربوط به تعرض و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی و انفال با سرعت بیشتری انجام می شود و عرصه بر دست اندازان به بیت المال تنگ تر خواهد شد .

حیدر آسیابی از اقدامات پیشگیرانه دستگاه های متولی در حوزه جنگل ها و مراتع برای کاهش آتش سوزی در این عرصه ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه امسال با تلاش های انجام شده تا ۸۰ درصد کمتر آتش سوزی داشتیم که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند در نیمه دوم سال هم به همین منوال ادامه داشته باشد.

آسیابی در ادامه به ورود شورای حفظ حقوق بیت المال برای حق آبه تالاب های بین المللی استان هم اشاره کرد و گفت: دادستان مرکز استان در کنار اداره کل محیط زیست ، پیگیر ِ تامین حق آبه این تالاب ها هستند و امیدواریم در این حوزه شاهد اخبار خوبی باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا