مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: یکی از موضوعات مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی ، تامین زمین بوده که تاکنون ۳۰۰ هکتار آن تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سید محمد حسینی در گفتگویی اظهار کرد: در  راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان در طول چهار سال تعداد ۹۴ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای گلستان احداث می شود که از این تعداد ۲۸ هزار واحد‌مسکونی در روستاها احداث می شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن در این طرح متولی ساخت مسکن از صفر تا صد در روستاها بوده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز در صورت تامین زمین و معرفی متقاضیان، ساخت مسکن را عهده دار خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح، قرار است تامین زمین توسط دستگاه های اجرایی انجام شود و آنها مازاد اراضی و املاک بلااستفاده خود را در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.

وی ادامه داد: حسب دستور استاندار به دستگاه های اجرایی، تاکنون در راستای تامین زمین از طریق مازاد اراضی دستگاه های اجرایی اتفاقات خوبی رخ داده و در حال حاضر در ۶۰۰ روستای گلستان اراضی مازاد شناسایی و در ۱۰۰ روستا در قالب  ۳۰۰ هکتار از این اراضی تعیین تکلیف و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده است.

حسینی گفت: قرار است در روستاهایی که دولت اراضی و زمین ندارد، با تفاهم نامه بین بنیاد و اداره کل امور روستایی از طریق توافق با مالکین، اراضی مورد نیاز تامین شود.

وی بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار متقاضی روستایی از طریق سامانه، تقاضای مسکن خود را ثبت نمودند که از این تعداد بیش از ۹ هزار متقاضی مراجعه و از طریق نظام فنی روستایی نقشه های ساختمانی انها صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با تشکر از همکاری دهیاران با بنیاد مسکن ابراز کرد: با همکاری دهیاران محترم تاکنون بیش از ۸ هزار پروانه ساختمان برای متقاضیان صادر شده تا بتوانند برای ساخت مسکن روستایی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده نمایند.

حسینی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۶۲۰۰ متقاضی با بانک های عامل قرارداد منعقد و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به روند خوب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان بیان کرد: بیش از پنج هزار واحد مسکن روستایی در مرحله پی کنی، بیش از چهار هزارو ۷۵۰ واحد در مرحله فونداسیون، تعداد ۳۹۵۰ واحد در مرحله اجرای ستون، تعداد ۳۸۰۰ واحد در‌مرحله سقف و ۲۵۵۰ واحد مسکونی در مرحله سفت کاری و دیوار‌چینی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان درباره افزایش تسهیلات بانکی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان گفت: با توجه به افزایش هزینه های ساخت مسکن، بنیاد‌مسکن کشور پیشنهاد افزایش تسهیلات بانکی ارزان قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی به ۲۰۰ میلیون تومان را ارائه نمود و رئیس جمهور موافقت کرده و دستور داد تا سازمان برنامه و بودجه تضامین لازم را به بانک مرکزی ارائه داده و نرخ کارمزد بانکی از ۱۸ درصد برای متقاضیان به ۵ درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: تمام متقاضیانی که از آبان ماه سال گذشته تا کنون با تسهیلات ۱۰۰ میلیونی کار احداث واحد مسکونی خود را شروع کرده اند، تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا