فرماندار گرگان گفت :براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است یادواره شهدای شهرستان گرگان در روز هفتم مهرماه مصادف با آخرین روز از هفته دفاع مقدس در محل مصلی گرگان برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا: عیسی پایین‌محلی در جلسه ستاد یادواره شهدای این شهرستان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا، وسیله‌ای برای تقرب به خدا و اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) است، اظهار کرد: شرکت در محافل و مجالس شهدا سبب درک بیشتر مفهوم ایثار و شهادت و ایجاد رابطه‌ای معنوی با اهل بیت (ع) و شهدا خواهد شد.

فرماندار گرگان با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) گفت: پس از ناآرامی‌ها روزهای گذشته خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفت شاهد بازگشت آرامش به کشور عراق و بازشدن مرزهای زمینی و هوایی با این کشور هستیم و اعزام زائران از جمله در شهرستان گرگان به خوبی در حال انجام است.

وی با تأکید بر ظرفیت عظیم اجتماع جهانی اربعین حسینی افزود: با وجود این ظرفیت عظیم هنوز از آن به نفع وحدت و انسجام بیشتر مسلمانان و رفع مشکلات امت اسلامی به خوبی استفاده نشده است در حالیکه اربعین می‌تواند مقوّم اسلام و جامعه مسلمانان باشد.

پایین‌محلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شکل‌گیری ستاد یادواره شهدای شهرستان گرگان عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید در برگزاری این یادواره مشارکت جدی داشته باشند. ضمن اینکه فضاسازی محیطی در شهر و همچنین اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: دعوت عمومی از همه مردم و در رأس آن خانواده معظم شهدا به‌عمل آید و همچنین با مشارکت سپاه، نیروی انتظامی و ارتش با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایشگاهی از یادمان‌های شهدا در محل برگزاری یادواره، برپا شود.

فرماندار گرگان پیشنهاد کرد در مراسم یادواره شهدای این شهرستان از ظرفیت سخنرانان برجسته کشوری استفاده شود.

وی همچنین از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گرگان خواست تا در روز برگزاری این یادواره، اقدام به برپایی میز خدمت در محل مصلی وحدت گرگان نماید.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا