رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تصویب نهایی پروژه تله کابین گرگان خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تصویب نهایی پروژه تله کابین گرگان خبر داد.

 

به گزارش گلستان رسا؛ سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار برنا از تصویب نهایی پروژه تله کابین گرگان خبر داد و اظهار کرد:طرح تله کابین گرگان که از ۱۵ سال پیش مطرح شده بود و از سال ۸۵ مطالعات اولیه آن صورت گرفت بعد از طی فرایند تکمیلی حدود سه سال بعد به تصویب اولیه رسید.

وی افزود: در طول این سالیان عوارض و آسیب های محیط زیستی که با اجرای این طرح ممکن بود پیش بیاید مورد بررسی قرار گرفت و همچنین موضوعات مربوط به سازمان جنگل ها و ملاحضات آن در تمامی حوزه ها صورت گرفت.

مرتضوی با تاکید بر روند فرسایشی تصویب نهایی تله کابین گرگان بیان داشت: در طول این مدت توافقات و دستورالعمل های همه سازمان ها به جد و به طور کافی در نظر گرفته شد و در ادامه موافقت اصولی از وزارت میراث فرهنگی دریافت و مجوزهای مربوط به محیط زیست و سازمان جنگل ها اخذ شد و در نهایت با طرح موضوع درکمیته فنی شورای عالی معماری و شهر سازی، سرانجام امروز شاهد تصویب نهایی این طرح بودیم.

وی با تاکید بر اینکه این طرح بدون هیچ مخالفی به تصویب نهایی رسید تصریح کرد: البته ملاحضاتی نیز مطرح است که بایستی مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم به زودی شاهد ابلاغ این مصوبه به راه و شهرسازی و شهرداری گرگان باشیم.

مرتضوی همچنین یادآور شد: همزمان با انجام مطالعات جامع در مراحل اجرایی طرح با سرمایه گذاران نیز مزاکره خواهیم کرد تا این طرح که تصویب آن یکی از مطالبه های به حق مردم گرگان بود به زودی محقق شود.

وی گفت: مسیر تله کابین با سه کیلومتر طول از سایت قوری در جنب رستوران بابا طاهر آغاز میشود و با در نظر گرفتن ۱۷ دکل و فنداسیون و تعداد بیش از ۳۰ کابین ۴ نفره با ظرفیت جابجایی ۱۴۰۰ نفر در طول روز، ساخته خواهد شد.

رئیس شورای شهر گرگان همچنین بیان داشت: اختلاف ارتفاع تله کابین در مقصد با مبدا حدود ۵۰۰ متر می باشد.

وی در پایان تاکید کرد: راه اندازی این تله کابین به هیچ وجه در محدوده جنگل های ثبت شده جهان نما قرار ندارد که این موضوع در تصویب این طرح بسیار اهمیت داشت.