مدیر دارالاکرام گرگان از راه اندازی این خیریه در گرگان خبر داد و گفت: این موسسه بعد از ۹ ماه فعالیت ۷۵ دانش آموز گلستانی شناسایی و بورسیه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا، فاطمه حسام‌پور مدیرِ دارالاکرامِ گرگان در گفت‌وگویی اظهار کرد: به همت بانیانِ نیکوکار و با همراهیِ حامیانِ شهرِ گرگان، شعبه‌یِ دارالاکرام گرگان بیش از ۹ ماه است که به صورت مجازی دایر شده و ۷۵ دانش‌آموز را از سراسر استان گلستان شناسایی و بورسیه کرده است.

حسام‌پور افزود: در حال حاضر ۳۲ گرگانی دانش‌آموز شناسایی و پرونده آنها تشکیل شده که هنوز حامی‌ برای حمایت از آنها داوطلب نشده است؛ علاوه بر این پرونده‌ِ‌ی ۵۰ دانش‌آموز نیز در انتظار تایید است.

وی در ادامه گفت: شعبه گرگان بدونِ دارا بودنِ دفترِ فیزیکی و با کمکِ داوطلبانه‌ی ۲ حامی، ۲ همیار، یک بانی و ۳ مددکار در حال فعالیت است.

حسام پور درباره روش کار این موسسه گفت: موسسه خیریه دارالاکرام برای سهولت دسترسی و ارائه خدمات، فعالیت خود را در بستر آنلاین و از طریق سامانه آنلاین به مهربانی انجام می‌دهد؛ بدین صورت که نیکوکاران با مراجعه به این سامانه، هم می‌توانند دانش‌آموزانی را که به علت فقدانِ سرپرستِ موثر در خطر ترک تحصیل قرار گرفته‌اند به ما معرفی کنند و هم می‌توانند پرداختِ کل یا بخشی از بورسیه ماهانه یک دانش‌آموز را برعهده بگیرند.

مسئول دارالاکرام گرگان ، درباره نحوه مشارکت نیکوکاران با این موسسه گفت: در دارالاکرام نیکوکاران خود تصمیم می‌گیرند که حامی باشند یا بانی. حامی نیکوکاریست که وجه واریزی او مستقیما به حساب دانش‌آموز واریز می‌شود و بانی نیکوکاریست که تصمیم‌گیری درباره نحوه هزینه‌کرد وجه واریزی‌اش را به عهده موسسه می‌گذارد.

این مدیر شعبه خیریه گفت: خدماتی که دارالاکرام به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد علاوه بر پرداخت بورسیه به صورت نقدی، شاملِ ارائه بسته‌های حمایتی پنجگانه در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی ، معیشتی ، بهداشت و درمان و اشتغال و کارآفرینی است، همچنین در حوزه مددکاری به این دانش اموزان خدماتی ارائه می شود، ارزش ریالی خدمات پنچ گانه موسسه دارارلاکرام گرگان به خانواده و دانش اموزان مبلغ ۲۶۰۰۰۰۰۰۰ریال می باشد.

حسام‌پور در پایان بیان کرد: حدود یک سال از تاسیس دارالاکرامِ گرگان به صورت مجازی می‌گذرد، امیدواریم با مشارکتِ بیشتری از سویِ نیکوکارانِ گرگانی، مکانی فیزیکی را به خود اختصاص دهیم تا بتوانیم همچون سایر شعبه‌های دارالاکرام در سراسر ایران دانش‌‌آموزان بیشتری از استان گلستان را شناسایی و بورسیه کنیم.

گفتنی است موسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام با بیش از دو دهه فعالیت در حوزه آموزشِ کودکان و نوجوانانِ بااستعداد و با بیش از ۷۵۰۰ دانش اموز و دانشجو از ۲۵ شعبه در ۹۰ شهرِ ایران حامیِ آموزشِ دانش‌آموزانیست که به علتِ نبودِ سرپرستِ موثر، در معرض خطر ترک تحصیل قرار گرفته‌اند.

دارالاکرام که جزو ۶ خیریه برتر ایران در حوزه خیر و صلح است آموزش را حق تمام کودکان می‌داند و بر آن است تا با حفظ کرامت انسانی و رعایت شفافیت مالی، کودکان فاقد سرپرست موثر را در تحقق رویاهای آموزشی‌شان یاری کند و برایِ آموزش کودکان تا رسیدن به شهروندان خوب و توسعه انسانی مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا