در بین ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور؛ دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بخش اعتبارات از آخر دوم شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سعید گلفیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در نشست خبری با رسانه ها با ابراز نگرانی گزارش از کمبود اعتبارات و منابع مالی اظهار کرد: متاسفانه با کمبود اعتبارات مواجه هستیم بگونه ای که در هزینه‌های جاری ۶ هزار میلیارد ریال کسری بودجه داریم که امیدواریم با حمایت مدیران بالادستی و نمایندگان استان این کمبود اعتبار بر طرف شود تا شاهد متوقف شدن طرح های در دست اجرا نباشیم.
گلفیروزی افزود: در رتبه بندی اعتبارات مالی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بین ۶۱ دانشگاه کشور، آخرین دانشگاه بعد از چهار محال و بختیاری است.
کسب رتبه دوم از آخر در بخش اعتبارات را می توان نتیجه پنج سال مدیریت همزمان مطب ( و عمل های جراحی در مراکز خصوصی) و دانشگاه علوم پزشکی گلستان توسط عبدالرضا فاضل (رییس سابق دانشگاه) و تیم مدیریتی وی دانست که امروز مردم گلستان تاوان آن را خواهند داد.
آنچه سوال برانگیز است اینکه؛ چرا با حضور دو نماینده گرگان و علی آباد کتول در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، رتبه اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی گلستان باید در ردیف یکی مانده به آخر در بین ۶۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور باشد؟
البته از نمایندگانی که در زمان شیوع کرونا، علیرغم اطلاع از اختلاف فاحش تخصیص اعتبارات مقابله با کرونا به گلستان نسبت به مازندران و گیلان، سکوت اختیار کرده و از اجحاف وارده به مردم گلستان دفاع نکردند، پیگیری جهت رفع کمبود اعتبارات، انتظار زیادی است.
اگر نمایندگان استان بجای اینکه در نامه نگاری با وزرا برای جذب و بکارگیری دور و بری ها و خوش خدمتان شان به فکر بهبود و توسعه وضعیت بهداشت و درمان استان بودند امروز رتبه اعتبارات مالی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از آخر دوم نبود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا