مدیر شعب بانک کشاورزی در استان گلستان از راه اندازی خط اعتباری برای تولید کنندگان مرغ گوشتی ویژه خبر داد و گفت: این خط اعتباری جهت پرداخت سرمایه در گردش 3 ماهه به تولید کنندگان مرغ گوشتی که نیاز به خرید نهاده دارند و بودجه کافی ندارند راه اندازی شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان گلستان از راه اندازی خط اعتباری برای تولید کنندگان مرغ گوشتی ویژه خبر داد و گفت: این خط اعتباری جهت پرداخت سرمایه در گردش ۳ ماهه به تولید کنندگان مرغ گوشتی که نیاز به خرید نهاده دارند و بودجه کافی ندارند راه اندازی شده است.

به گزارش گلستان رسا؛ وحید صیادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که کشاورزی پایه اشتغال در گلستان می باشد از این رو بانک کشاورزی نیز به عنوان رکن کلیدی ارکان مالی و اصلی این حوزه است.

وی افزود: قطعا یکی از مولفه های مهم امنیت ملی تامین امنیت غذایی می باشد بنابراین بانک کشاورزی در همین راستا از تمامی ظرفیت های خود جهت رونق و توسعه این بخش استفاده کرده است.

وی افزود: بانک کشاورزی در استان گلستان طی یک سال گذشته علی رغم تحریم ها ی ظالمانه و شیوع بیماری کرونا توانسته است بیش از ۳۰ درصد افزایش بهره وری و رشد در بخش های اشتغال، تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک و غیره داشته باشد.

وی ادامه داد: این بانک طی یک سال گذشته در ارزیابی عملکرد کشوری رتبه دوم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد و همچنین از نظر ساختار مالی نیز در جایگاه نهم کشور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در سراسر استان بیش از ۱۵۰ هزار بهره بردار در حوزه های دام و طیور، باغداری،خدمات اجتماعی و غیره وجود دارند خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی یک بانک حمایتی می باشد که با کشاورز عجین شده و برای حمایت از این حوزه تمام تلاش خود را بکار گرفته است.

صیادی در ادامه تصریح کرد: این بانک طی یک سال اخیر مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۲۶ هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده است.

وی همچنین یادآور شد: طی یکسال گذشته ۷۰ هکتار به گلخانه های استان اضافه شده است که یک هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال جهت توسعه این بخش تسهیلات پرداخت گردید.

 مدیر شعب بانک کشاورزی در استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری یک هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و مکانیزه کردن و در مجموع جهت افزایش بهره وری بخش کشاورزی به یک هزار و ۵۳۱ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: نخستین کشتارگاه شرق و شمال شرق کشور که گوشت مورد نیاز استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران و ۵۰ درصد از استان تهران را تامین خواهد کرد در منطقه ای بین شهرستان های آق قلا و انبار الوم با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام می باشد.

صیادی در ادامه اظهار کرد:۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی و ۵۲۹ میلیارد ریال جهت توسعه دامپروری در استان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی با اشاره به یکی از خدمات بانک کشاورزی به نام “کشاورز کارت” توضیح داد: “کشاورزکارت” خدمتی است که جهت خرید نهاده های کشاورزی از جمله کود و سم راه اندازی شده است و تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان و با نرخ ۱۲ درصد به کشاورزان  پرداخت میشود که در سال جاری پنج هزار کارت با این عنوان صادر و  تا کنون ۷۰۶ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: ۱۷ هزار پرونده در بانک کشاورزی استان از منابع داخلی، بند پ، و بند لام شامل بخشودگی و امهال شده اند.

صیادی در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش های پیش روی این بانک تامین منابع می باشد گفت: منابع بانک کشاورزی در استان گلستان نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است که این امر کمک شایانی برای تزریق تسهیلات به افراد و مشتریان بود.

وی در ادامه گفت: در سال جاری تا به امروز ۸۷ هزار هکتار گندم، ۲۶ هزار هکتار کلزا، ۵۵ هزار هکتار جو، ۱۱۶ هزار راس گوسفند و ۴۲ میلیون قطعه طیور بیمه شده اند که تا کنون ۳۵۱ میلیارد ریال بیمه به خسارت دیده های این حوزه پرداخت شده است.

وی از راه اندازی خط اعتباری ویژه خبر داد و بیان داشت: این خط اعتباری جهت پرداخت سرمایه در گردش ۳ ماهه به تولید کنندگان مرغ گوشتی که نیاز به خرید نهاده دارند و بودجه کافی ندارند راه اندازی شده است.

وی همچنین در پایان عنوان کرد: عدم وجود مسیر صادرات یک چالش جدی برای محصولات صادراتی استان می باشد که متاسفانه باعث میشود کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات خود را با واسطه برای فروش به مازندران ببرند.

  • نویسنده : نجمه جهان تیغ