استاندار گلستان گفت: در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه زیرساخت های فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان در حال پیگیری و انجام است.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه زیرساخت های فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش گلستان رسا؛ هادی حق شناس امروز چهارشنبه ۸ بهمن در جلسه فنی تکثیر و پرورش میگو استان با حضور معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران و دیگر مدیران استان و سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: مصرف آبزیان در کشور از سرانه یک کیلوگرمی پیش از انقلاب به ۸ کیلوگرم در سال ۹۲ و ۱۳ کیلوگرم در حال حاضر به ازای هر ایرانی افزایش یافته است.

وی افزود: تولید آبزیان کشور امروز به یک میلیون ۲۸۰ هزار تن افزایش یافته و تولید میگو در کشور از ۱۲ هزار تن در سال ۹۲ به ۴۸ هزار تن در حال حاضر افزایش یافته که نشان دهنده تلاش های صورت گرفته در بخش آبزیان کشور است.

استاندار گلستان یادآور شد: برای اجرای هر مزرعه در حال حاضر منهای هزینه های زیرساختی و اجرای کانال به سرمایه گذاری ۵ تا ۶ میلیارد تومانی نیاز است و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه زیرساخت های فاز دوم در حال پیگیری و انجام است.

وی گفت: هدف ما تکمیل فاز اول ۴ هزار هکتاری و را اندازی فاز دوم ۶ هزار همکتاری مجتمع پرورش میگوی گمیشان است و در این راه با سرمایه گذاران و پرورش دهندگان همکاری لازم صورت می گیرد.

حق شناس گفت: پرورش میگو در حال حاضر از گردش مالی ۱۴۰ میلیارد تومانی در استان برخوردار است و با بهره برداری کامل از مزارع فاز اول حداقل ۶ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: جلساتی را با سفیر ویتنام در خصوص سرمایه گذاری آنها در حوزه میگو و آبزی پروری داشته ایم و آنها علاقه مندی خود را ابراز کرده اند که البته به کاهش شیوع ویروس کرونا زمینه های اجرای این سرمایه گذاری پیگیری خواهد شد.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تلاش ما استقلال در زمینه تکثیر لارو میگو در استان است و هر گونه هزینه و همکاری در راستای این استقلال و عدم نیاز به استان های جنوبی جهت تهیه پست لارو میگو را خواهیم داشت.

حق شناس یادآور شد: مهمترین مزیت استقلال در زمینه لارو میگو پاک ماندن مزارع و ارائه میگوی بدون بیماری در استان است که البته ریسک سرمایه گذاری را نیز کاهش می دهد.

وی گفت: تلاش مدیران استان در زمینه حل مشکل بیماری لکه سفید در سال گذشته و ادامه روند پرورش میگو در گلستان آن هم بدون تاخیر سالیانه قابل تقدیر است و امیدواریم با همت مدیران و سرمایه گذاران شاهد رشد سرمایه گذاری در این حوزه، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال خصوصاً برای مردم منطقه باشیم.