معاون برنامه‌ریزی فرماندار گرگان از سهم 140 میلیارد ریالی شهرستان گرگان از تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا : محمدعلی طبرسا در دیدار با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم و به تبع آن فرمانداری شهرستان گرگان برنامه‌ریزی، جذب سرمایه‌گذاری و تسهیل شرایط برای ایجاد فرصت‌های شغلی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری گرگان گفت: سال گذشته سهم اشتغال این شهرستان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بود که بیش از ۹۰ درصد آن محقق شد و هدف امسال ما تحقق کامل برش شهرستانی خواهدبود.

وی درباره اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان هم افزود: از محل منابع تسهیلات مشاغل خانگی ۱۴۰ میلیارد ریال برای شهرستان گرگان پیش‌بینی شده است که متقاضیانِ استفاده از این تسهیلات، باید در سامانه‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی کرده است، ثبت نام کنند.

طبرسا خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ میلیارد ریال از این تسهیلات برای سرعت‌بخشی به روند پرداخت‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت زمینه برخورداری ۵۰۹ رسته شغلی را از تسهیلات مشاغل خانگی فراهم کرده است، افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق بانک‌های توسعه تعاون، رفاه و پست بانک به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا