فرماندار گرگان گفت: در سفر اسفندماه سال گذشته دولت به استان گلستان ۲ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان گرگان مصوب شد که در همین راستا ۶۱ پروژه اولویت‌دار در شهرستان شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا:عیسی پایین‌محلی در این باره اظهارکرد: براساس سرجمع اعتبارات ابلاغی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سفر اسفندماه سال گذشته دولت به استان گلستان ۲ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان در قالب ۱۷ دستگاه اجرایی برای شهرستان گرگان پیش‌بینی شد.

فرماندار گرگان درباره سهم‌بری دستگاه‌های مختلف شهرستانی از اعتبارات سفر دولت به استان گفت: بیشترین سهم اعتبارات به بخش بهداشت و درمان اختصاص دارد که دولت در این بخش یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت دو بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی و همچنین جایگزین بیمارستان طالقانی اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین جهادکشاورزی به ۳۰۴ میلیارد تومان، دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو ۲۴۶ میلیارد تومان، ورزش و جوانان با ۱۵۹ میلیارد تومان، راه و شهرسازی با ۱۳۵ میلیارد تومان و آموزش و پرورش با ۱۰۴ میلیارد تومان بیشترین سهم از اعتبارات سفر را دارند.

پایین‌محلی اعلام کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به گلستان ۷۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ و ارشاد، ۴۵ میلیارد تومان به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۴۰ میلیارد تومان به بنیادشهید و امور ایثارگران، ۳۵ میلیارد تومان به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۳۳ میلیاردتومان به زیرمجموعه وزارت علوم و تحقیقات و همچنین ۲۷ میلیارد تومان به زیرمجموعه‌های وزارت کشور اختصاص داده شد.

به گفته وی بنیادمسکن شهرستان گرگان از سفر دولت ۱۵ میلیارد تومان، اوقاف و امور خیریه ۱۰ میلیارد تومان و حوزه زنان و خانواده و همچنین دادگستری هرکدام ۳ میلیاردتومان از سرجمع اعتبارات ابلاغی به شهرستان گرگان را به خود اختصاص دادند.

فرماندار گرگان تاکید کرد: در همین راستا ۶۱ پروژه در قالب این اعتبارات اولویت‌بندی شده است که لیست آن برای دستگاه‌ها ارسال شده است و دستگاه‌ها نیز براساس یک برنامه زمانبندی باید اقدامات خود را انجام و گزارش آن را ارائه دهند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا