سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور و تمدید 3097 فقره مجوز در حوزه صنایع‌دستی در راستای حفظ و ایجاد اشتغال و همچنین جنبه‌های حمایتی تسهیلات و بیمه صنعتگران و هنرمندان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گلستان رسا؛ رحمان فرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سامان‌دهی و حمایت از مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۴۲ مجوز مشاغل خانگی شامل ۳۲۷ فقره مستقل و ۱۵ فقره پشتیبان در حوزه صنایع‌دستی استان گلستان صادرشده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اهمیت حوزه صنایع‌دستی در حمایت از کالای ایرانی و بحث اشتغال‌زایی آن و پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان صنایع‌دستی، در نه‌ماهه سال جاری ۲۷۵۵ مجوز حوزه صنایع‌دستی شامل ۲۰۱۷ فقره پروانه تولید انفرادی، ۴۱ پروانه تولید کارگاهی، ۶۹۶ کارت شناسایی و یک فقر جواز تأسیس توسط این معاونت صادر و یا تمدیدشده است.

وی اضافه کرد: این تعداد مجوز برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند، صادر و تمدیدشده است.

فرمانی درزمینه نحوه فعالیت‌های کارگاهی و انفرادی بیان کرد: پروانه تولید انفرادی برای هنرمندانی است که برای خود اشتغال خانگی ایجاد کرده و در کارگاه‌های فعال خانگی خود محصولات صنایع‌دستی تولید و از طریق بازاریابی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

وی گفت: همچنین پروانه تولید کارگاهی اختصاص به آن‌دسته از هنرمندانی دارد که در کارگاه خود حداقل یک نفر را مشغول به فعالیت کرده و محصولات صنایع‌دستی را به‌صورت عمده تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: تمامی فعالان دارای شرایط دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان می‌توانند نسبت به دریافت پروانه تولید انفرادی و کارگاهی از طریق اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا