معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تأمین اعتبار زیرساخت‌هادر شهر تاریخی استرآباد یک نیاز ضروری و اولویت است که باید در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آن برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛سیدمهدی مهیائی در جلسه کارگروه ثبت بافت تاریخی ( استرآباد) اظهار کرد: ثبت بافت تاریخی گرگان به‌عنوان نخستین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی نشان از اهمیت این اثر ارزشمند است اما متأسفانه در عمل اقدام خاصی در راستای احیای این اثر ارزشمند صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد: تهیه نقشه راه برای احیای بافت تاریخی گرگان یک ضرورت است که باید تدوین و عملیاتی شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تأمین اعتبار زیرساخت‌های موردنیاز شهر تاریخی استرآباد (گرگان) از ظرفیت شورای برنامه‌ریزی استان استفاده خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌های در شهر تاریخی استرآباد یک نیاز ضروری و اولویت است که باید در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای آن برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری و تعامل ارگان‌های مختلف ذیل کارگروه شهر تاریخی استرآباد(گرگان) شاهد تسریع در امور احیا و مرمت این شهر تاریخی باشیم و این بافت جایگاه خود را به‌عنوان نخستین بافت تاریخی ثبت‌شده کشور به دست آورد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا