استاندار گلستان گفت: طرح ویژه با ساختار ویژه در مورد روستای زیارت ظرف مدت ۱۰ روز به شورای عالی معماری و شهرسازی, نه با هدف افزایش رفاه سازندگان و گسترش ساخت و ساز غیرمجاز بلکه با هدف ایجاد محدودیت ارسال خواهد شد.

به گزارش گلستان رسا؛ هادی حق شناس در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز استان با حضور معاونین راه و شهرسازی تصریح کرد: به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به شدت حساس هستیم و تلاش داریم با همراهی همه دستگاه ها با آن مقابله کنیم.

وی افزود: طرح ویژه با ساختار ویژه در مورد روستای زیارت ظرف مدت ۱۰ روز به شورای عالی معماری و شهرسازی, نه با هدف افزایش رفاه سازندگان و گسترش ساخت و ساز غیرمجاز بلکه با هدف ایجاد محدودیت ارسال خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در ۴ پهنه محور توسکستان باید به مراجع قضایی جهت صدور رای معرفی شوند و اگر چنانچه رای قلع بنا و یا برائت صادر شده باید دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

حق شناس تاکید کرد: دستگاه های خدمت رسان در بستر ساخت و سازهای غیرمجاز اجازه ارائه خدمت ندارند.

وی یادآور شد: ثبت کاداستر ۹۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تا کنون صورت گرفته و تلاش داریم تا پایان سال ثبت کاداستر تمام اراضی استان صورت گیرد که با این اقدام شک و شبهه ای برای دستگاه های اجرایی باقی نمی ماند و تعیین تکلیف می شوند.

همچنین در این جلسه دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز اظهار کرد: باید تعریف زمین خواری برای دست درازان به اراضی ملی و کسانی که تصرفاتی صورت می دهند با کشاورزی که در زمین خود به دنبال تغییر کاربری است, تفاوت داشته باشد.

کاظم پالیزدار تصریح کرد: برنامه ریزی برای روستای زیارت باید با افق ۱۵_۲۰ ساله باشد و صرفا بدنبال علاج بخشی چند ماهه نباشیم.

وی افزود:موضوع روستای زیارت پیچیدگی خاص خود را دارد اما هدف ما حمایت از روستاییان و حفظ حقوق آنان و همچنین مقابله با متصرفان اراضی ملی و مستثنیات و ممانعت از گسترش ساخت و سازهای غیر اصولی و غیرمجاز است.

وی ادامه داد: شرایط گلستان به نسبت دیگر استان های شمالی در ساخت و سازهای غیرمجاز بهتر است و ثبت کاداستر اراضی مانعی تاثیرگذار در ممانعت از دست درازی به اراضی ملی می شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با کسانی که برای تصرف منابع ملی اقدام می کنند برخورد جدی صورت می گیرد.