فرماندار گرگان گفت: ورزش یکی از جاهایی است که هزینه کردن در آن، سرمایه‌گذاری برای داشتن جامعه‌ای سالم و امن است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ عیسی پایین‌محلی در مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان این شهرستان که با حضور نمایندگان مردم گرگان و  آق قلا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،

با اشاره به آیاتی از سوره مدثر اظهار کرد: در روز قیامت شفاعت هیچ گروهی به کسانی که نماز را اقامه نمی‌کنند، شرایط کمک و انفاق دارند اما از انجام آن خودداری می‌کنند و همچنین کسانی که اوقات خود را به بطالت می‌گذرانند ، نخواهد رسید مگراینکه خداوند آنها را مورد رحمت خود قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش یکی از بزرگترین معرف هاست، گفت: ورزشکاران با ورزش اوقات خود را غنی می‌کنند و ورزش های پهلوانی به جهت خصوصیات والای اخلاقی و اسلامی بیشتر موردپسند است

اما در کنارش اگر کسی قهرمان باشد و خصوصیات پهلوانی هم داشته باشد، بسیار ارزشمند خواهد بود.
فرماندار گرگان یادآورشد: ما قهرمانانی داشتیم مانند مرحوم تختی که وقتی در بویین‌زهرا زلزله آمد همه مدال‌هایش را برای کمک به زلزله‌زدگان فروخت یا ورزشکاران دیگری مانند هادی ساعی که مدال‌هایش را برای کمک به فقرا اختصاص داد.
وی با بیان اینکه نتیجه بطالت رشد آسیب‌های اجتماعی است، گفت: نتیجه نشستن با اهل باطل این است که گلستان در سرقت و اعتیاد وضعیت خوبی نداشته باشد.

پایین‌محلی با تأکید بر امر پیشگیری افزود: هزینه یک زندانی ۱۰ برابر بیشتر از یک فرد عادی است و اگر به واسطه این اتفاق، خانواده از هم بپاشد و منجر به طلاق شود این هزینه چندین برابر خواهد شد.

بنابراین باید توجه جدی‌تری به مقوله پیشگیری داشته باشیم و ورزش یکی از جاهایی است که هزینه کردن در آن، سرمایه‌گذاری برای داشتن جامعه‌ای سالم و امن است.

ضمن اینکه نیروی انسانی صاحب فکر و اندیشه، عامل اصلی توسعه است و ورزش نقش موثری در سلامت اجتماعی و پویایی نیروی انسانی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: هر علم و ورزشی که بتواند یک قدم ما را به خدا نزدیک کند و هدف آن خدمت به مردم باشد، ارزشمند است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا