رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گلستان گفت: رقابت های جام پرچم در روستاهای گلستان همزمان با سراسر کشور از ۲۱ مردادماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی گلستان رسا ؛ فرید اصغری رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گلستان در جمع خبرنگاران  با موضوع برگزاری جام پرچم اظهار کرد: استان گلستان رتبه سوم کشوری در تعداد تیم های ثبت نام کننده در جام پرچم را در سطح کشور کسب کرده است.

وی با تاکید به اهمیت مسابقات جام پرچم بیان داشت: استعدادهای ورزشی زیادی در روستاها وجود دارد که متاسفانه کشف نشده باقی می ماند بنابراین این مسابقات که در سطح روستاها برگزار می شود می تواند در کشف استعداد روستاییان بسیار موثر باشد.

وی گفت: یک هزار و ۷۶۰ تیم از یک هزار و ۵۲ روستا در سراسر استان برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند.
اصغری یادآور شد: رقابت های جام پرچم از ۲۱ مردادماه آغاز و تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۹۰۰ میلیون برای برگزاری این مسابقات در گلستان اختصاص داده شده است گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات به حمایت استاندار و دیگر دستگاه های اجرائی و همچنین شرکت های خصوصی و تولیدی نیاز داریم.

رئیس ورزش روستایی گلستان تصریح کرد: روستاهای گنبد کاووس با ۲۶۹تیم، علی آباد با ۱۸۶تیم، ازادشهر با ۱۴ تیم،کلاله ۲۷۴ تیم، مراوه تپه ۱۶۹ تیم، بندر ترکمن با ۵۳ تیم ، بندرگز با ۱۶ تیم، رامیان ۱۱۴، کردکوی با ۳۲ تیم ، ، گالیکش ۹۶ تیم ، گرگان ۸۲ تیم، گمیشان ۴۲ تیم، و مینودشت با ۱۰۳ تیم در مسابقات جام پرچم حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: از میان همه تیم ها ۳۴۳ تیم را بانوان تشکیل می دهند.
اصغری با تاکید به اینکه در حال حاضر ۱۵۵ خانه ورزش روستایی در استان وجود دارد بیان داشت: با توجه به استقبال کم روستاییان از ورزش های محدود در خانه های ورزش روستایی در تلاش هستیم برای توسعه ورزش های بومی محلی در روستاهای استان ورزش های متنوع دیگر را در خانه های ورزش روستایی ارائه و همچنین لوازم ورزشی مناسب برای بانوان روستایی تامین کنیم.

اصغری بیان داشت: ورزش های بومی محلی و برگزاری جشنواره های مختلف در کنار دیگر قابلیت های خانه های بومگردی می تواند در جذب توریست و ایجاد نشاط در فضای روستا بسیار موثر باشد.

  • منبع خبر : گلستان رسا