معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: سرمایه‌گذاری در کریدور شمال به جنوب با توجه به شرایط منطقه و موقعیت ایران در منطقه، اهمیت ملی و بین‌المللی دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سیدمحمد دهنوی بعد از ظهر امروز در جلسه مذاکره با مدیران شرکت سرمایه‌گذاری از کشور چین اظهار کرد: گلستان منطقه ویژه‌ای در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود و یکی از مزیت‌های گلستان وجود اقلیم‌های مختلف در آن است.

دهنوی افزود:یکی دیگر از مزیت ها و ویژگی های استان گلستان موقعیت ژئوپولوتیک است که با توجه به اتفاقات منطقه‌ای در شرق خزر، موقعیت استان گلستان و ایران را در شرایط ویژه و مهم قرار داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: تحریم‌های روسیه و اتفاقات منطقه ضرورت ایجاد کریدور ریلی شمال به جنوب را چند برابر کرده است.
دهنوی گفت: موضوعی که برای ما و منطقه بسیار مهم است، دسترسی منطقه شرق خزر به آب‌های جنوب ایران است این مهمترین موضوع مذاکره ما و مهمترین پروژه‌ای است که ما می‌توانیم با تاکید بیشتر بر آن مذاکره را پیش ببریم.
وی اضافه کرد: یکی از پیشنهادهای تجاری و سرمایه‌گذاری ما اجرای یک پروژه سرمایه‌گذاری مکمل شامل پروژه بندری، منطقه آزاد اینچه‌برون و خط ریلی آزاد شمال به جنوب است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در کنار این پروژه، توسعه جاده‌ای اینچه‌برون به شاهرود نیز یکی از مباحث مدنظر در حوزه سرمایه‌گذاری ما است.
دهنوی گفت: ما آمادگی توافق و همکاری با سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها داریم و از هر توافق و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها استقبال می‌کنیم.
وی اضافه کرد: اهمیت این پروژه‌ها برای کشور و برای همسایه‌های ایران بسیار حائز اهمیت است و می‌توانیم همکاری‌های بسیار خوبی با سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها دارای مطالعات تکمیل شده است و برخی نیز در حال مطالعه است و با ورود سرمایه‌گذار به پروژه، روند اجرایی آن تسریع خواهد شد.

دهنوی گفت: نکته مهم این است که برای تمامی این پروژه‌ها امروز در نظام مدیریتی کشور اجماع نظر وجود دارد و تمام پروژه‌ها مصوبات اصلی را دارد.
وی در پایان بیان کرد: امیدوارم بتوانیم همکاری بسیار خوبی با تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در توسعه گلستان داشته باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا