معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار با بیان اینکه به طور تقریبی ۸۰ درصد منابع درآمدی مردم شهرستان گرگان در حوزه کشاورزی تأمین می شود به لزوم هم افزایی همه دستگاه ها در شورای کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمدعلی طبرسا در جلسه شورای کشاورزی شهرستان گرگان که با حضور اعضای شورا برگزار شد اظهار کرد: به دلیل عدم دسترسی به منابع آبی، سطح کشت شالی در شهرستان کاهش یافته و تنها کشاورزانی که زمین آنها با آبیاری نوین تجهیز بوده است اجازه کشت داشته اند.

وی ادامه داد: یکی از محصولاتی که به دلیل کاهش نزولات جوی و عدم تأمین رطوبت زمین سطح کشت آن کاهش یافته گیاه کلزا است.

طبرسا در پایان با بیان اینکه به طور تقریبی۸۰ درصد منابع درآمدی مردم شهرستان گرگان در حوزه کشاورزی تأمین می شود اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزان خدوم و زحمتکش لازم است در شورای کشاورزی تمامی دستگاه ها با یکدیگر هم افزایی داشته تا چالش های بخش کشاورزی به سهولت مرتفع شود.

گفتنی است با توجه به گزارشات جهاد کشاورزی در شهرستان گرگان ۲۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم می باشد که نسبت به سال گذشته ۲ هزار هکتار افزایش داشته ایم.

همچنین سطح کشت محصولات کشاورزی شهرستان، جو به میزان هزارو صد هکتار، سیب زمینی ۴ هزار و ۴۶۹ هکتار، سویا ۳ هزار هکتار، پنبه نیز ۳ هزار هکتار و چغندرقند ۲۷۵ هکتار است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا