مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی در استان نیاز داریم و کسانی که شرایط اهدای خون دارند به مراکز انتقال خون در گلستان مراجعه کنند.

به گزارش گلستان رسا؛ سید صادق بنی عقیل اظهار کرد: عمر گروه‌های خونی و فرآورده های خونی کم است و بیماران سرطانی، هموفیلی و دیالیزی  به صورت مستمر و دائم به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: در شرایط فعلی به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم و اگر حتی کمبود خون نداشته باشیم به همه گروه های خونی نیاز داریم که گروه خونی о+ و о- بیشترین نیاز بانک‌های خون به این دو گروه است.

وی یادآور شد: برای تامین نیاز خون استان و بیمارانی که به طور مستمر احتیاج به خون دارند حداقل ۱۹۰ واحد روزانه خونگیری سالم باید داشته باشیم که بتوانیم خون گلستان را تامین کنیم.

وی افزود: ۳ مرکز در شهرستان‌های گرگان، علی آباد و گنبدکاووس در سطح استان به صورت دائم فعال هستند که بیش از ۹۰ درصد خون استان را تامین می کنند.

مدیر کل انتقال خون گلستان تصریح کرد: اتوبوس سیار در استان یکی از راهکارها برای جبران کمبود خون است که البته باید اعتبارات لازم برای تهیه خرید آن انجام شود که هنوز متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

سید صادق بنی عقیل خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار روستا در گلستان وجود دارد که اتوبوس سیار در تامین خون و فراورده های آن می تواند نقش مهمی داشته باشد که انتظار داریم مسئولان استان و نمایندگان مجلس در تهیه و خرید اتوبوس پای کار بیایند.