رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با ابزار قهری هم که شده موانع توسعه گردشگری روستای زیارت گرگان را بر می داریم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حیدر آسیابی در جمع نمایندگان مردم روستای تاریخی و گردشگری زیارت گرگان و مدیران دستگاههای اجرایی استان اظهار کرد: با رونق گردشگری زیارت جلوی ساخت وساز غیر مجاز در روستا گرفته می‌شود.
آسیابی افزود: زیارت مواهب خدادادی مانند جنگل، آبشار، رودخانه ، کوهستان و آبگرم دارد ولی متاسفانه اقدام قابل توجهی در حوزه گردشگری آن انجام نشده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اگر می خواهیم ساخت و سازهای غیرمجاز برای همیشه در این منطقه متوقف شود ، باید ظرفیت گردشگری زیارت توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کند ولی همزمان تامین منافع اهالی روستا را نیز دنبال می کنین و موانع گردشگری روستا را مرتفع خواهیم کرد و حتی در صورت نیاز با ابزار قهری این کار را انجام می دهیم.
حیدر آسیابی تاکید کرد: دستگاه قضا تمام قد در کنار مردم روستای زیارت گرگان برای احیای ظرفیت‌های فراوان در بخش اشتغالزایی نظیر گردشگری ،کشاورزی و دامپروری است.
این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت: در جلسه امروز با حضور اعضای شورا و دهیار زیارت و مدیران دستگاه های متولی ، موانع مطرح و مقرر شد دستگاه های اجرایی یک برنامه مدون برای توسعه گردشگری تدوین و بازه زمانی برای پیشبرد آن به ما اعلام کنند.
آسیابی تاکید کدد: در یکسال گذشته علیرغم وعده های مدیران متولی اقدامی برای گردشگری زیارت انجام نشده است اما ما در دادگستری استان پیگیریم تا هر چه زودتر اقدام عملی آغاز شود.
تعیین تکلیف اراضی مستثنیات، کمک به توسعه دامپروری، ساماندهی و همایت از بانوان نانوای سنتی در زیلرت، کمک به راه انازی مراکز بومگردی، زیرسازی جاده دسترسی به آبشار زیارت از جمله درخواست های نمایندگان زیارت گرگان در جلسه امروز بود.
جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محور رفع موانع اشتغال و گردشگری روستای زیارت گرگان با حضور نمایندگان اهالی روستای زیارت و مدیران دستگاه های لجرایی در دادگستری استان امروز برگزار شد

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا