معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان از امکان پوشش بیمه رایگان برای افرادی که اطلاعات دهک درامدی آنها از سوی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اعلام نشده است در موارد اورژانسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی رضا صحرایی معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار کرد : در راستای ترغیب افراد فاقد پوشش بیمه به دریافت بیمه سلامت همگانی ، امکان پوشش بیمه رایگان برای افرادی که اطلاعات دهک درامدی آنها از سوی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اعلام نشده است در  موارد اورژانسی فراهم گردیده است.

وی  افزود: افرادی که نتیجه اعلام دهک درآمدی آنها مشخص نشده است ، جهت تسریع در ارائه خدمات بیمه ای می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی بیمه سلامت ایرانیان به آدرس
www.bimehsalamatiranian.ir
و یا به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره کل در سراسر استان  مراجعه نموده و تحت پوشش بیمه رایگان به مدت ۳ ماه قرار گیرند .

وی تصریح کرد : کلیه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران با استفاده از کد دستوری ( #۱۶۶۶* ) می توانند از آخرین وضعیت پوشش بیمه ای خود مطلع شوند .

صحرایی در خصوص احراز هویت بیمه شدگان جهت دریافت خدمات بیمه ای از سوی موسسات طرف قراردادگفت : با حذف دفترچه بیمه و انجام استحقاق سنجی ، پذیرش متقاضیان دریافت خدمات در مراکز درمانی بستری و سرپائی با اعلام شماره ملی صورت می پذیرد .

وی  همچنین خاطر نشان کرد؛ برای افراد دارای عکس در سامانه نیاز به ارائه کارت ملی نبوده و با مطابقت فرد با تصویر ثبت شده در سامانه ارائه خدمات امکان پذیر خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد : در خصوص افراد فاقد عکس می بایستی موسسات طرف قرارداد بجز دارو خانه ها کارت شناسایی عکس دار در زمان پذیرش بیمه شدگان را رویت نموده  و این افراد باید جهت بارگذاری عکس خود و افراد تحت تکفل خود در سامانه شهروندی اقدام نمایند.

صحرائی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران از آذر ماه سال گذشته ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری و پوشش بیمه ای مراقبت های دوران باردارای را بطور جد در دستور کار خود گذاشت که پس از گذشت چندین ماه از اجرای این طرح که مطالبه  حق مردم از سازمانهای بیمه گر بود خوشبختانه اجرایی شد و سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس مدارک مثبته زوجین نابارور هزینه های خدمات معاینه ، بیماریابی ،تشخیصی و درمانی ناباروی و خدمات تخصصی ناباروری را بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در بخش دولتی ، عمومی غیر دولتی ،  خیریه  و خصوصی طرف قرارداد مطابق دستورالعمل های شورای عالی بیمه سلامت  پرداخت می نماید.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا