رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: به صاحبان ملک در بافت فرسوده که نوسازی مسکن انجام دهند، ۴۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ رقیه منوچهر اظهار کرد: وام ودیعه مسکن، یکی از تسهیلاتی است که با هدف نوسازی ساختمان ها در بافت فرسوده کشور در نظر گرفته و پرداخت آن، توسط دولت، از سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ از محل منابع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن، بانک مرکزی در راستای حمایت از صاحبان ملک در بافت فرسوده که پروانه نوسازی ملک آن ها مرتبط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باشد، بانک های عامل را موظف به اعطاء تسهیلات در چارچوب سهیمه های تعیین شده به متقاضیان واجد شرایطی که از طریق سامانه های طرح های حمایتی مسکن معرفی می شوند، کرده است.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات برای مشمولان دریافت وام ودیعه مسکن در کلان شهر ها ۷۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۵ میلیون تومان است.

منوچهر با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح در گلستان تا کنون به ۲۳ متقاضی تسهیلات ارائه شده است، گفت: مشمولان این تسهیلات می توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری، نسبت به ثبت نام در طرح اقدام کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: تسهیلات این طرح که نرخ سود آن ۴ درصد بوده در گلستان توسط صندوق کارآفرینی امید ارائه شده و بازپرداخت سه ساله دارد.

وی یادآور شد: برای دریافت این تسهیلات، سند ملک در رهن بانک قرار نگرفته و مالکان می توانند از تسهیلات ساخت مسکن نیز استفاده کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا