سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: یکی از چالش های اساسی حوزه سلامت استان کمبود نیروی متخصص پزشکی است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری گلستان رسا:سعید گل فیروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه درجمع خبرنگاران استان اظهار کرد:  انتقاد رسانه های استان در حوزه سلامت سبب شده  تا مساله ای که از چشم مسئولان این بخش دور مانده ، سریع مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: ما  معتقد هستیم نباید از نقدمطالب توسط رسانه ها نگران شد و با آنها برخورد کرد زیرا بسیاری از این انتقادها موجب رفع مشکلات در بخش های مختلف و توسعه برای رفاه حال مردم می شود.
گل فیروزی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم و بی نظیر خبرنگاران در زمان کرونا  انتشار اخبار و اطلاع رسانی های آموزشی بوده و با آنکه بسیاری از خبرنگاران به دلیل حضور در مراکز درمانی و تهیه گزارش به این ویروس مبتلا شدند اما همچنان مقاوم پا به پای دانشگاه علوم پزشکی در  حال اطلاع رسانی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نباید دید بسیار دقیق  رسانه ها را به حساب مخالفت گذاشت و باید به سمتی و سوی این  موضوع برویم که  با حضور رسانه ها میتوانیم  موارد مغفول مانده در حوزه های مختلف را مرتفع کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ۵۵درصد پست نیروی تخصصی در بخش دولتی حوزه سلامت نه تنها در گلستان بلکه در  کل کشور خالی است و میتوان  یکی از دلایل آن را   پایین بودن دستمزد در مراکز درمانی دولتی اعلام کرد .

گل فیروزی  بیان کرد: استان گلستان با توجه به دستمزد پایین مراکز دولتی در وضعیت مطلوبی از نظر  وجود نیروی متخصص در حوزه پزشکی است.

وی گفت: با توجه به اینکه گلستان یکی از استان های مستعد در ابتلا به سرطان  است نیازمند متخصصین بیشتری می‌باشد
وی همچنین  ترافیک بالای مراجعه کننده  به پزشکان خصوصی را کمبود نیروی متخصص در مراکز دولتی  اعلام کرد.
گل فیروزی در پایان از افتتاح اورژانس علی آباد خبر داد و گفت: این اورژانس یکی از اورژانس های مجهز است و در هفته دولت از آن بهره برداری خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا