فرمانده انتظامی شهرستان گرگان گفت : پلیس در خیابان جرجان انبار خودروهای مسروقه را کشف کرد و اعضای این باند شناسایی، دستگیر و قطعات خودروها نیز کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ سرهنگ علی تجری اظهار کرد: بعد از چرخاندن اراذل و اوباش در گرگان که برای‌ اولین بار در کشور اجرا شد، جرائم اوباش گری در گرگان کاهش یافت.

وی افزود: این موضوع خوب رسانه ای شد و انتشار آن در فضای مجازی باعث شد تا مردم احساس امنیت کنند .

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران گرگانی باصداقت کار می کنند تاکید کرد: خبرنگار و پلیس مکمل هم هستند و سیاست پلیس ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه است.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان اضافه کرد: سرقت های خرد ریشه در اعتیاد دارند یعنی ۹۰ درصد معتادان سرقت‌های خرد را انجام می دهند، داشتیم سارقی که برای بریدن یک متر سیم در صحنه جرم به پلیس التماس می کند.

تجری یادآور شد: راه کاهش سرقت ها ، جمع آوری معتادین است اما متاسفانه جایی برای نگهداری این افراد نداریم ، از طرفی معتقدیم مردم باید در تامین امنیت مشارکت کنند در غیر اینصورت کار برای پلیس سخت می شود .

وی ادامه داد: طرحی در نقاط بالای شهر طراحی شده است که طی آن افرادی که مسافرت های چند روزه یا خارج از کشور می روند به ما مراجعه کنند تا نسبت به هوشمند سازی منازل برای نصب دوربین، سنسور و هشدار برای جلوگیری از سرقت اقدامات لازم انجام شود.

فرمانده انتظامی گرگان اشاره کرد: در زمان کرونا جرائم کم شد ضمن اینکه از ظرفیت بسیج برای جلوگیری از سرقت سیم ها و کابل ها در روستاها استفاده می کنیم.

وی گفت: در شورای تامین شهرستان تاکید شده است که در ورودی و خروجی ۹۲ روستای گرگان دوربین مدار بسته نصب شود.

سرهنگ تجری به برخی کشف های اخیر پلیس گرگان اشاره کرد و گفت: پلیس در خیابان جرجان انبار خودروهای مسروقه را کشف کرد و اعضای این باند شناسایی، دستگیر و قطعات خودروها نیز کشف شد.

وی افزود: در این انبار سارقان ۳۰ خودرو مسروقه را به یک صافکاری تحویل دادند که آنجا قطعه قطعه و سپس فروخته می شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا