مدير كل شيلات استان گفت: همزمان با دهه مبارك فجر و پيروزي انقلاب اسلامي، 36 پروژه در اداره كل شيلات افتتاح و كلنگ زني مي شود.

مدیر کل شیلات استان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۶ پروژه در اداره کل شیلات افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش  گلستان رسا؛ سید جواد قدس علوی اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۶ پروژه در اداره کل شیلات افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد، پرورش ماهیان گرمابی و مرکز عرضه و زون پروتئینی خواهد بود که در شهرستانهای گرگان،آق قلا، گنبد کاووس، بندرترکمن، کردکوی، بندرگز،کلاله، گالیکش و کردکوی قرار دارند.

وی اظهار کرد: از مهم ترین پروژه های کلنگ زنی امسال می توان به   3 پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان های بندرگز و گنبد کاووس اشاره کرد که با راه اندازی این طرح ها ۵ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

مدیر کل شیلات استان در خصوص ظرفیت تولید ماهی در استخرهای دومنظوره چاههای کشاورزی قابل افتتاح گفت: ۷۰ تن ماهی ظرفیت تولید در ۲۹ استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی که از پروژه های دهه فجر امسال می باشد.

وی تصریح کرد: جهت کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شیلات گلستان دردهه فجر سال جاری ۱۳۴۱۵۵میلیون ریال هزینه شده است   که از این میزان ۹۲۰۰۴ میلیون ریال آن آورده شخصی   و ۴۲۱۵۱ میلیون ریال آن در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطا گردیده است.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به افتتاح پروژه های شیلات در شهرستانهای مختلف استان خاطر نشان کرد: در زمینه پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی، ۸ پروژه در شهرستان گرگان، ۱۰پروژه در شهرستان آق قلا، ۳ پروژه در شهرستان بندرترکمن، ۵ پروژه در شهرستان گنبدکاووس، ۳پروژه در شهرستان کلاله و ۱ پروژه در شهرستان گالیکش افتتاح می شود.

قدس علوی در پایان گفت: همچنین یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بندرگز و ۲ مزرعه در شهرستان گنبد کاووس کلنگ زنی می شوند که مجموعه ظرفیت تولید در این ۳ مرکز ۴۳ تن گوشت و ۵۰۰ تن خاویار می باشد.      

گفتنی است در مجموع ۳۶ پروژه قابل کلنگ زنی و افتتاح شیلات گلستان در دهه مبارک فجر امسال، برای ۶۲ نفر صورت مستقیم در استان اشتغال زایی می گردد.