معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به محدودیت وجود سردخانه در استان در صورت خرید تضمینی در نهایت بتوانیم 8 هزار تن سیب زمینی را ذخیره کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی اکبر مهقانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال پنج هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت سیب زمینی رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی افزود: سال هایی که قیمت سیب زمینی بسیار دچار افت می شود دولت به صورت تضمینی این محصول را از کشاورزان خریداری می کند.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی آخرین حربه حمایت از کشاورز است، گفت: خرید تضمینی در محصول سیب زمینی کمتر از قیمت توافقی است و در حال حاضر این محصول در بازار استان بین شش هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار و ۵۰۰ تومان و محصولات با کیفیت بالاتر تا ۹ هزار تومان از کشاورز خریداری می شود.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت وجود سردخانه در استان در صورت خرید تضمینی در نهایت بتوانیم ۸ هزار تن سیب زمینی را ذخیره کنیم.

به گفته مهقانی، نبود سرد خانه در گلستان خرید تضمینی سیب زمینی در استان را همه ساله با چالش مواجه می کند.

مهقانی گفت: صادرات، افزایش دما، ذخیره سیب زمینی در استان های دیگر، نحوه بسته بندی محصول توسط کشاورز و سطح کشت بر قیمت سیب زمینی در استان موثر است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا