فرماندار گرگان گفت: خانه‌های فرهنگ باعث توسعه وبهبود شهر و شهروندان در جامعه میشود .

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ عیسی پایین‌محلی فرماندار گرگان در نشست با سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان، معاون فرهنگی این سازمان و جمعی از مدیران خانه‌های فرهنگ و سرای محله با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگ، سخت و دیر بازده است، اظهارکرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان شاید به طور تخصصی متولی مقوله فرهنگ یا ورزش نباشد اما با بضاعت و ظرفیتی که در اختیار دارد می‌تواند در همه زمینه‌ها، کمک حال دستگاه‌های دیگر باشد.
وی افزود:اقدامات فرهنگی با گذر زمان و برنامه ریزی نتیجه خواهد داد و اقدامات تربیتی و فرهنگی اگر با برنامه‌ریزی همراه باشد می‌تواند برخی از مشکلات جامعه را حل کند؛ هرچند که کار کردن در این بخش سختی‌های خاص به خود را دارد.

وی آموزش و پرورش را یک ظرفیت مهم و بزرگ برای کار در حوزه فرهنگ برشمرد و گفت: وجود ۱۰۰ هزار دانش آموز به همراه چند هزار نفر نیروی فرهنگی، یک ظرفیت بسیار بزرگ را در اختیار متولیان عرصه فرهنگ قرار داده است که می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی، حساب ویژه‌ای روی آن باز کرد.

پایین‌محلی تصریح کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند که کار در حوزه آموزش و پرورش، صرفا هزینه کردن اعتبارات است اما اینگونه نیست و این یک سرمایه‌گذاری برای داشتن جامعه و آینده‌ای بهتر است.

وی با بیان اینکه امر تربیت باید از کودکی مورد توجه خانواده‌ها و سیستم آموزشی قرار داشته باشد، گفت: بسیاری از خصایص اخلاقی و آداب اجتماعی در این سنین قابل انتقال به کودکان است و خانه‌های فرهنگ که در محله‌های مختلف شهر ایجاد شده‌اند یک سرمایه عظیم مردمی را در اختیار دارند و باید از این فرصت به منظور بهبود وضعیت فرهنگی جامعه استفاده کنند.

فرماندار گرگان سخت‌ترین مسیر خدمت را کار کردن در حوزه فرهنگی دانست و گفت: در عین حال بزرگترین خدمت هم خدمت فرهنگی به جامعه است چراکه جامعه‌ای رشد و توسعه پیدا خواهد کرد که انسان‌های توانمند و شایسته داشته باشد‌.

کریم علمی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۴ خانه فرهنگ در شهر گرگان اظهارکرد: خانه‌های فرهنگ بازوان توانمند ما در سطح محلات هستند که با به‌کارگیری از توان آنها در بسیاری حوزه‌ها از جمله مباحث اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، توانمندسازی شهروندان و … اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خانه‌های فرهنگ را یک ظرفیت خوب برای شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان دانست و افزود: هدف ما کمک به رفع آسیب‌ها، توانمند کردن شهروندان در حوزه‌های مختلف و ایجاد جامعه‌ای شاداب و بانشاط است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا