معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان از گروگان گیری در گنبدکاووس بدلیل اختلافات مالی خبر داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان از گروگان گیری در گنبدکاووس بدلیل اختلافات مالی خبر داد.

به گزارش گلستان رسا؛ سرهنگ علیرضا نصیری رضی اظهار کرد: اول اردیبهشت ماه سال جاری بدنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره آدم ربایی در یکی از روستاهای گنبدکاووس، بلافاصله  طی هماهنگی با مرجع قضایی ماموران انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس در محل مشخص شد پسربچه ای ۱۰ ساله در کوچه مشغول بازی بوده که توسط سرنشینان یک دستگاه پراید ربوده شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی، مشخص شد متهمان با شاکی اختلافات مالی داشته اند لذا برای وصول پول خود اقدام به ربودن فرزندش کرده اند که شاکی این مطلب را در ابتدا به ماموران اعلام نکرده بود.

سرهنگ نصیری رضی خاطرنشان کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و در سکوت خبری رسانه ای به سرنخ هایی از مخفیگاه متهمان رسیده بودند که متاسفانه رئیس شورای روستا و مدیر یکی از کانال های تلگرامی شهرستان در اقدامی غیرحرفه ای اقدام به رسانه ای کردن ماجرا به نقل ازاعضاء خانواده پسربچه نمودند که همین مسئله موجب خلل در روند تحقیقات تخصصی پلیس و مراجع قضائی شد.

وی گفت: با توجه به خبر منتشر شده از قول خانواده پسر ربوده شده در فضای مجازی از طریق کانال تلگرامی، ضمن اظهار بی اطلاعی از نشر چنین خبری، به پلیس اعلام داشتند: در این خصوص با هیج خبرنگار و یا رسانه ای مصاحبه نداشتند و این خبر بدون هماهنگی با آنها منتشر شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در اعلام چنین خبرهایی نباید شتابزده عمل کرد چرا که موجب اخلال در روند کار تحقیقاتی و عملیاتی پلیس و دستگاه قضائی می شود، گفت: تلاش ها برای دستگیری آدم ربایان ادامه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پایان تاکید کرد: از خبرنگاران و فعالان رسانه ای انتظار می رود در رسانه ای کردن اخبار و موضوعات امنیتی و انتظامی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتری دارد دقت کنند چرا که در صورت نیاز این اخبار از طریق پلیس و مرجع قضائی در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.