فرماندار گرگان بافت تاریخی گرگان را یک ظرفیت مغفول مانده در جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: دومین بافت تاریخی ثبت شده در کشور را در اختیار داریم اما آنگونه که باید و شاید نتوانسته‌ایم از ظرفیت آن برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛عیسی پایین‌محلی فرماندار گرگان اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و … دارد که با کمک سرمایه بخش خصوصی می‌توان از این فرصت‌ها برای توسعه اقتصادی شهرستان بهره گرفت.

وی افزود: با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی از قبیل جنگل‌های ناهارخوران و النگدره، شرایطی که بتواند هم رضایت شهروندان و هم زمینه توسعه اقتصادی را بوجود آورد، فراهم نشده است.

پایین محلی بیان کرد: برخی پروژه‌های بزرگ از جمله شهربازی و بازار موزه هفت شهر در گرگان آغاز شده است که می‌تواند نقش مهمی در جذب مسافر و گردشگر داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد :پروژه دیگری که چنددهه است درباره آن بحث می‌شود تله کابین گرگان است که در استان‌های مجاور تله کابین احداث شده و کسی صدایش درنیامده است اما چند سال است در گرگان با وجود اخذ همه مجوزهای لازم اجازه اجرای این پروژه را نمی‌دهند و امیدواریم با سفری که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در هفته گذشته به استان داشت، گره تله کابین گرگان هرچه زودتر باز شود.

پایین‌محلی با اشاره به ثبت ملی برخی روستاهای این شهرستان به عنوان روستاهای ملی صنایع دستی مانند زیارت، اشاره کرد : با وجود تعداد زیادی هنرمند و تنوع محصولات صنایع دستی متأسفانه مکانی دائمی برای عرضه این محصولات وجود ندارد و لازم است بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان گرگان زودتر شکل بگیرد.

پایین محلی بافت تاریخی گرگان را یک ظرفیت مغفول مانده در جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: دومین بافت تاریخی ثبت شده در کشور را در اختیار داریم اما آنگونه که باید و شاید نتوانسته‌ایم از ظرفیت آن برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

فرماندار گرگان در پایان افزود: برخی اقدامات از سوی شهرداری گرگان و میراث فرهنگی استان برای بهسازی بافت آغاز شده که لازم است این اقدامات تسریع شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا