رئیس اداره بیمه گری و درآمد از ضریب پوشش بیمه ای ۶۲ درصدی جمعیت استان از طریق اداره کل بیمه سلامت گلستان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ رسول خزینی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر پایه در حوزه بهداشت و درمان با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۴۵ میلیون در صندوق های ۵ گانه خود نقش بسزایی در نظام سلامت جامعه ایفا می کند که از این میزان حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در استان گلستان از مزایای خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

رئیس اداره بیمه گری و درآمد این اداره کل افزود: سازمان بیمه سلامت در راستای تعمیم پوشش بیمه همگانی سلامت برای کلیه آحاد جامعه، آمادگی دارد کلیه افرادی که در حال حاضر فاقد هرگونه پوشش بیمه  درمانی هستند را به صورت رایگان و یا با پرداخت حداقل میزان حق بیمه تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از جمعیت بیمه شدگان استان به صورت رایگان در صندوق های بیمه  سلامت همگانی و بیمه  روستائیان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.

خزینی بیان کرد: بیمه شدگان این سازمان در ۵ صندوق بیمه ای کارکنان دولت، سایر اقشار ( خانواده شهدا و جانبازان، مددجویان بهزیستی،  کمیته امداد حضرت امام (ره)، طلاب حوزه های علمیه اعم از خارجی و ایرانی و دانشجویان و اتباع خارجی )، روستائیان و عشایر، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، سلامت همگانی و ایرانیان تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حذف دفاتر بیمه درمانی کاغذی و جایگزینی ابزارهای الکترونیک به جای آن، بیمه شدگان سازمان می توانند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶ * از اعتبار بیمه نامه های خود و افراد تحت تکفل آگاهی پیدا کرده و در صورت اتمام بیمه نامه های خود می توانند به سامانه الکترونیکی خدمات شهروندی این سازمان مراجعه و به صورت غیر حضوری اقدام به تمدید اعتبار  بیمه نامه های خود در ۳ صندوق ایرانیان، سلامت همگانی و روستائیان کنند و در آینده نزدیک این امکان برای بیمه شدگان صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار نیز فراهم می شود.

خزینی با اعلام این مطلب افزود: بیمه شدگان در صورت تمایل به مراجعه حضوری می توانند از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد ۳۰ گانه این اداره کل که در تمامی شهرستان های استان فعال است، نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه های خود در کلیه صندوق های بیمه ای اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در سال جاری سازمان بیمه سلامت در راستای تحقق به تکالیف قانونی خود، صندوق بیمه ای دیگری  تحت عنوان صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر طراحی و اجرایی کرده و کلیه افرادی که مبتلا به این چنین بیماری های صعب العلاج بوده و هزینه های درمانی آنان کمرشکن و هنگفت است، می توانند از طریق این سازمان تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته و مشمول حمایت های بیشتر دولت در کاهش هزینه های بیماری خود شوند.

وی  افزود : در حال حاضر تعداد بیش از ۱۶۰۰ نفر از بیماران خاص استان، بصورت رایگان تحت پوشش بیمه درمان این اداره کل قرار دارند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا