معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان گفت : بر اساس آمار دریافتی تعداد 577 مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در خردادماه سال 1399 به ستاد خبری این سازمان گزارش شده است.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان گفت : بر اساس آمار دریافتی تعداد ۵۷۷ مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در خردادماه سال ۱۳۹۹ به ستاد خبری این سازمان گزارش شده است.

به گزارش گلستان رسااز گرگان: علی اصغر اصغری با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی و ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار از عملکرد بازرسین این سازمان در خردادماه سال جاری خبر داد.

اصغری گفت: حضور تاًثیرگزار بازرسان درسطح بازار، تشدید طرحهای نظارتی، اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط عاملی موثر در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار می باشد.

وی همچنین افزود: بر اساس آمار دریافتی تعداد ۵۷۷ مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در خردادماه سال ۱۳۹۹ به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد ۴۷۴ مورد از گزارشات مربوط به عرضه کالا و ۱۰۳ مورد از گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است که بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به انواع نان، پوشاک، خودرو، خواروبار و… میباشد.

وی افزود: همچنین بیشترین آماربازرسیهای بعمل آمده مربوط به مرکز استان و بیشترین آمار ارزش ریالی پرونده های تخلفات مکشوفه مربوط به شهرستان کردکوی میباشد.

وی در ادامه با تاًکید بر اولویت رسیدگی شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان های تابعه با ارائه گزارشی از آمار پرونده های تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این ماه افزود: ،تعداد ۳ هزار و ۷۱۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی درسطح استان بعمل آمد که در این بررسیها تعداد ۲۳۸ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحدها به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در پی بررسیهای بعمل آمده توسط بازرسان این سازمان در این ماه ۳۱ مورد از پرونده های متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پرونده ها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام نموده و به تبع آن از تشکیل و ارجاء پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب گردید.

وی در خاتمه از تمامی شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی ضمن جمع آوری مستندات کافی مورد را سریعا از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان این سازمان اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

  • نویسنده : نجمه جهان تیغ
  • منبع خبر : گلستان رسا