رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین از اجرای طرح «یاران حاج قاسم سلیمانی» در راستای استعداد یابی ورزشی جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمد شروین اسبقیان در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان گلستان اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و به منزله قانون است.

وی افزود: طی این مصوبه تمام دستگاه ها و همچنین دانشگاه ها و شهرداری ها موظف هستند اماکن ورزشی خود را به طور رایگان در اختیار جانبازان و معلولان قرار دهند.

اسبقیان با اشاره به موضوع استعدادیابی در ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: در راستای استعداد یابی جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرز، ستاد طرح «یاران شهید حاج قاسم سلیمانی» تشکیل شده و این طرح در حال اجرا است که در حال حاضر جانبازان جوان در کلیه استان ها در حال شناسایی هستند.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با تاکید بر توجه ویژه به ورزش بانوان گفت: علی رغم اینکه استکبار جهانی طوری نشان می دهد که بانوان کشور مورد بی مهری قرار گرفته اند اما می بینیم که ورزشکاران بانوی ما مقام های متعددی را در این حوزه کسب کرده اند.

اسبقیان ادامه داد: از نقطه نظرات همه افراد و تبادل نظر با دوستان استقبال می کنم زیرا همه سوار بر یک کشتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه گلستان ورزشکاران پر افتخاری داشته و دارد، بیان کرد: به عنوان مثال؛ نور محمد آنه قرجه، علی دباغ، عبدالصابر گرگانی از ورزشکاران خوبی بودند که در گذشته در مسابقات قهرمانی کشور و در رشته دو و میدانی حضور داشتند و در حال حاضر هم این استان ورزشکاران و مربیان موفقی دارد.

وی افزود: شرایط کرونا تمام برنامه های ما را تحت تاثیر قرار داد و به همین دلیل نتوانستیم آن طور که باید در استان ها حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اعزام تیم ها به مسابقات هزینه های زیادی برای فدراسیون دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال؛ اعزام تیم بسکتبال با ویلچر حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و در دیگر اعزام ها هم فدراسیون باید هزینه های میلیاردی را متقبل شود، این در حالی است که وزارت ورزش و جوانان ماهیانه حدود ۶۰۰ میلیون به ما پرداخت می کند اما با غیرتی که از ورزشکاران جانباز و معلول سراغ دارم، باید بگویم که «ما می توانیم».

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا