رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان گفت: سال گذشته 18 میلیارد تومان برای تعمیرات آمبولانس های استان هزینه شده است که به منظور کاهش هزینه ها، خودمان تعمیرگاه زدیم و در حال حاضر تعمیراتی همچون تعویض صفحه کلاچ، لنت ترمز و تعویض روغن در تعمیرگاه خودمان انجام میشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا ؛محمد جواد مقسمی صبح امروز در نشست خبری اظهارکرد: با توجه به اینکه عمر آمبولانس های استان بالا رفته و هزینه تعمیرات آنها نیز افزایش یافته لذا برای خدمات دهی بیشتر و بهتر به مردم و بیماران نیازمند آمبولانس های جدید در استان هستیم.

وی افزود؛ به هیچ‌ وجه اجازه ندادیم از بالگردهای اورژانس برای پروازهای نمایشی و یا سفرهای داخلی مسئولان استفاده شود و جز برای انتقال مصدومین، بالگرد در استان به پرواز در نمی آید.‌

وی تصریح کرد: علیرغم تقاضای مسئولین برای استفاده از بالگردهای اورژانس اما در مقابل تنش ها ایستادیم و اکنون در استان جا افتاده است و دیگر مسئولان از ما تقاضای بالگرد برای استفاده غیر اورژانسی نمی کنند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان ادامه داد: بیماران بدحال را به تیم هلال احمر نمی سپاریم بلکه تیم هلال احمر وظیفه انتقال مصدوم را برعهده دارد.‌

دکتر محمد جواد مقسمی یادآور شد: که نزدیک به یک چهارم تماس ها منجر به ماموریت می شود.

به گفته وی؛ روزانه بین ۵۰ الی ۶۰ مزاحم تلفنی در سطح استان داریم که طبق بررسی‌ها، ۹۹ درصد آنها، نوجوان و جوان هستند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان خاطر نشان کرد: حد فاصل میدان شهرداری تا مازندران نیازمند به راه اندازی پایگاه اورژانس هستیم که فضای ۵۰ الی ۶۰ متری نیز کفایت می کند.

مقسمی اضافه کرد: تجهیز آمبولانس های فوریت های پزشکی پایگاه های شهری و جاده ای استان به دستگاه «تله کار دیوگرام» از اولویت های ماست.

به گفته وی؛ با استفاده از این سیستم می توان به صورت آنلاین اطلاعات نوار قلب بیمار را به پزشک متخصص قلب ارسال و در همان لحظه پزشک دستور درمانی و مشاوره مورد نیاز را به تکنسین حاضر بر بالین بیمار ارائه دهد.

بانصب این دستگاه ها علاوه بر اینکه ارائه خدمات درمانی در زمان کوتاهتری انجام خواهد شد، شانس حفظ جان بیماران و مصدومان نیز افزایش پیدا می‌کند.

خبرنگار:الهه رمضانپور

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا