رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از اجرای طرح ایمنی ویژه محلات گرگان در قالب طرح «دوام» (داوطلبین واکنش اضطراری محله) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ موسی الرضا صفری اظهار کرد: با توجه به ضرورت بالا بردن سطح ایمنی و آموزش های ویژه شهروندان در کاهش خطرات و در صورت بروز، مقابله با آن و حسب دستور شهردار محترم گرگان، سازمان آتش نشانی جذب داوطلب جهت تشکیل تیمهای واکنش سریع در محلات را آغاز نمود.

وی ادامه داد: تیم های داوطلبین واکنش اضطراری محلات در زمان بروز حادثه توانایی مقابله با حوادث به ویژه حریق را دارند و می توانند پیش از رسیدن تیمهای عملیاتی آتش نشانی، کمک های ویژه ای انجام داده و حتی با حضور تیمهای ویژه اطفاء حریق از نزدیکترین ایستگاه به نیروهای عملیاتی کمک کنند و به عبارتی «آتش نشان افتخاری» در محلات محسوب می شوند.

وی افزود: برنامه های سازمان آتش نشانی در طرح قرارگاه جهادی محله ما ابتدا در محله انجیراب آغاز شده است که در چند روز گذشته کارشناسان و داوطلبان سازمان با حضور در محله از اماکن و اصناف بازدید و نکات ایمنی را به شهروندان بویژه کاسبین محترم محله اعلام کردند.

به گفته رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، در ادامه طرح های ارتقاء مکانهای عمومی از جمله مدارس، مساجد و … و ارتقاء ایمنی صنوف مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

صفری همچنین از اجرای طرح ایمنی «بانوان خانه دار» خبر داد و گفت: به دلیل اینکه بیشتر حوادث تلخ نظیر حریق در منازل رخ می دهد و خانم های خانه دار افرادی هستند که با آگاهی از نکات ایمنی می توانند از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کرده و در صورت بروز حادثه اقدام موثر در کاهش خسارات حادثه انجام دهند که با اجرای این طرح کاهش چشم گیر حوادث در منزل را در پی خواهد داشت.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا